شناسنامه محصول
بینش اقتصادی برای همه: تبیین مفاهیم اقتصاد خرد به زبان ساده

بینش اقتصادی برای همه: تبیین مفاهیم اقتصاد خرد به زبان ساده

نویسنده: علی سرزعیم 
ناشر: ترمه
سال نشر: 1398 (چاپ 5)
قیمت: 50000 تومان
تعداد صفحات: 282 صفحه
شابك: 978-964-978-511-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 6 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'بینش اقتصادی برای همه: تبیین مفاهیم اقتصاد خرد به زبان ساده':

کتاب دوم از مجموعه‌ای که نویسنده با عنوان "دوره اقتصاد برای همه" دست به تالیف آن زده. کتاب اول این مجموعه با نام "اقتصاد برای همه (جلد اول: تشریح مفاهیم اقتصاد کلان به زبان ساده)" قبلا در جیره‌کتاب معرفی شده است.
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"وقتی سخن از علم اقتصاد به‌میان می‌آید، توده مردم تصور می‌کنند موضوع این علم، مطالعه تورم، نرخ بهره، رشد اقتصادی و مباحثی از این دست است. طبیعی است کسانی که به این موضوعات علاقه نداشته باشند دلیلی برای نزدیکی به اقتصاد نیابند. این در حالی است که مباحث مربوط به نرخ بهره، تورم و رشد اقتصادی در حوزه اقتصاد کلان قرار می‌گیرد و اقتصاد کلان تنها بخشی از علم اقتصاد است، به‌عبارت دیگر، بخش عمده علم اقتصاد به اقتصاد خرد و کاربردهای آن اختصاص دارد و بسیار محتمل است کسانی که به موضوعات اقتصاد کلان علاقه ندارند، مباحث بسیار جالبی در اقتصاد خرد بیابند. امروزه این گرایش در اقتصاد کلان نیز جا افتاده است که باید اقتصاد کلان بر اقتصاد خرد مبتنی شود، یعنی باید بتوان عملکرد کلان اقتصاد را از رفتار عاملان اقتصادی در سطح خرد (خانوارها و بنگاه‌های تولیدی و خدماتی) استنتاج کرد. لذا چندان بی‌پایه نیست اگر گفته شود پایه علم اقتصاد را اقتصاد خرد تشکیل می‌دهد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 عليرضا (ماني) دواتگران:  یک منبع خوب برای افرادی که علاقه‌مند به علم اقتصاد هستند و بدون داشتن سواد قبلی، قصد دارند از جایی شروع کنند. مفاهیم اقتصادی به زبان ساده‌ توضیح داده شده و مثالهای کتاب، درک این مفاهیم را برای خواننده آسانتر کرده. هر چند که نگارنده گاه مثالهایی از حوزه‌های سیاست و سنت و ... به کار برده که لزوما معلول علت مورد بحث نیستند و یا حداقل نمی‌توان استدلال خطی در مورد علت آنها داشت.