شناسنامه محصول
تجربه مدرنیته: هرآنچه سخت و استوار است دود می‌شود و به هوا می‌رود
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

تجربه مدرنیته: هرآنچه سخت و استوار است دود می‌شود و به هوا می‌رود

(All That Is Solid Melts into Air: The Experience of Modernity)
نویسنده: مارشال برمن (Marshall Berman)
ترجمه: مراد فرهادپور
ناشر: طرح نقد
سال نشر: 1400 (چاپ 6)
قیمت: 170000 تومان
تعداد صفحات: 546 صفحه
شابك: 978-600-858-211-3
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'تجربه مدرنیته: هرآنچه سخت و استوار است دود می‌شود و به هوا می‌رود':

این کتاب از خلال شماری از انواع و انحای قرائت پیش می‌رود و بسط می‌یابد. قرائت متونی چون فاوست گوته، مانیفست کمونیست، یادداشتهای زیرزمینی، و بسیاری دیگر؛ ولی من در عین حال می‌کوشم محیطهای جغرافیایی و اجتماعی را نیز قرائت کنم، محیط‌هایی چون شهرهای کوچک، محوطه ساخت و سازهای بزرگ، سدها، بلوارهای پاریسی، تفرجگاههای پترزبورگ، بزرگراههای نیویورک؛ و بالاخره قرائت زندگی آدمیان خیالی و واقعی، از دوره گوته گرفته تا عصر مارکس و بودلر و در نهایت، دوره و زمانه خودمان.
مدرن بودن یعنی زیستن یک زندگی سرشار از معنا و تناقض. مدرن بودن یعنی اسیر شدن در جنگ سازمانهای بوروکراتیک عظیمی که قادر به کنترل و غالبا قادر به تخریب همه اجتماعات، ارزشها و جانها هستند؛ و با این همه دست بسته نبودن در پیگیری عزم راسخ خویش برای مقابله با این نیروها، جنگیدن به قصد تغییر جهانِ این نیروها و تصاحب آن برای خودمان.
برای مدرن بودن باید هم انقلابی و هم محافظه‌کار بود: مهیای تحقق امکانات جدید در عرصه تجربه و حادثه و ماجرا، هراسان از آن اعماق نهیلیستی که فرجام بسیاری از ماجراجوییهای مدرن است، و مشتاق و جویای آفرینش و در آویختن به امری واقعی، آن هم درست در زمانی که همه چیز دود می‌شود و به هوا می‌رود.
این کتاب می‌کوشد غنای معنوی فرهنگ مدرنیستی را برای مردان و زنان کوچه و بازار و همه انسانهای مدرن احیا کند، و نشان دهد چگونه، برای همه ما، مدرنیسم همان رئالیسم است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!