بخريد و بخوانيد ...
ناظم حکمت در قلب پیرایه: نامه‌ها و عاشقانه‌های بانوی گیسو حنایی

ناظم حکمت در قلب پیرایه: نامه‌ها و عاشقانه‌های بانوی گیسو حنایی

نویسنده: نازان آریسوی 
ترجمه: یاسمن پوری
ناشر: سنگ
سال نشر: 1402 (چاپ 2)
قیمت: 130000 تومان
تعداد صفحات: 150 صفحه
شابك: 978-622-99936-7-5
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 8 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'ناظم حکمت در قلب پیرایه: نامه‌ها و عاشقانه‌های بانوی گیسو حنایی':

... کتاب مجموعه‌ای است از نامه‌های "پیرایه"، همسر سوم "ناظم حکمت"، شاعر بلندآوازه‌ی ترک، که با احساساتی عمیقا زنانه و صادقانه نوشته شده‌اند و ... آن چه از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند.
"نازان آریسوی" البته صرفا به جمع‌آوری این نامه‌ها اکتفا نکرده و با نثری متناسب با حال‌وهوای شاعرانه‌ی پیرایه، نکاتی را نیز درباره‌ی بانوی گیسو حنایی ادبیات ترکیه و رابطه‌اش با ناظم، به متن افزوده است.
این کتاب تا پایان سال 2018 در ترکیه به چاپ 120 رسیده و در بین دوستداران ناظم حکمت بسیار محبوب است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
متن کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"پیرایه خاموش شد. راه بر تمام سخنانی که می‌توانست عشقش را بیالاید بست. پرسش‌ها و بگومگوها را نشنیده گرفت.
تمام آن‌چه را که تا آن روز بر سرش گذشته بود از خاطر گذراند و تصمیمش را گرفت. پیرایه ماهیت عشق را می‌شناخت. عشق او در چشم‌های آبی ناظم، زاده شده بود و در چشمان میشی‌رنگ پیرایه که هاله‌ای از رگه‌های سبز داشت، به زندگی‌اش ادامه می‌داد. عشق او چمدانی از جنس چوب گردو داشت. درخت خوشبخت گردو با دست‌های ماهر استاد به شکل چمدانی چوبی درآمده و تراوش‌های روح ناظم را دربرگرفته بود. این چمدان چوب گردو که رویش حروف نام عشق نقش بسته بود، مهری بس بزرگ و سخت را در خود جای داده بود. عشقی توصیف‌ناپذیر و مندرج بر صفحات تاریخ. ورای تمام مفهوم‌های عاشقانه‌ی پیشین. این چمدان آرامگاه نامه‌های دست‌نویس ناظم بود, نامه‌هایی که زمانی از قلم عاشق او جان گرفته بودند. این نامه‌ها با ارزش‌ترین گنجی بودند که از ناظم به پیرایه تقدیم می‌شد.
عشق، پیرایه نام داشت و با او شروع می‌شد. پیرایه زنی بود از جنس شعر. شعری بود که شاعری را آفرید. شاعر را عاشق کرد و خود در دریای این عشق غرق شد. و این دو با عشق ورز آمدند و به پختگی رسیدند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!