بخريد و بخوانيد ...
سه روز به آخر دریا: سفرنامه شاهزاده خانم قاجاری
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

سه روز به آخر دریا: سفرنامه شاهزاده خانم قاجاری

نویسنده: (به کوشش) نازیلا ناظمی 
ناشر: اطراف
سال نشر: 1402 (چاپ 11)
قیمت: 98000 تومان
تعداد صفحات: 150 صفحه
شابك: 978-622-6194-11-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'سه روز به آخر دریا: سفرنامه شاهزاده خانم قاجاری':

شاهزاده خانم قاجاری نویسنده این سفرنامه از یک سو نوه‌ی فتحعلی‌شاه است و از سوی دیگر نوه‌ی نادرشاه افشار. زن نازپرورده‌ای که کمالاتش زبانزد است و به لطف ناصرالدین‌شاه، سر از حرمسرای حکمران طبس درمی‌آورد و سفرش به عربستان و عراق را از همان‌جا آغاز می‌کند. جذابیت سفرنامه‌های زنان در این است که در کنار اتفاقات سفر، ریزه‌کاری‌ها و روزمرگی‌ها را هم ثبت کرده‌اند و این روایت جزئیات است که به ما امکان می‌دهد تصویر روشن‌تری از آن دوره داشته باشیم ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
متن سفرنامه با این جملات آغاز می‌شود:
"نسب این بنده: پدر والاگهرم نواب شاهزاده مبارک میرزا، پسر نواب قمر رکاب. شاهزاده محمود میرزا ابن مرحوم فتحعلی‌شاه خاقان مغفور مبرور. از طرف والده، نوه نصرالله میرزای ولی‌نعمت، پسر شاهرخ شاه، نوه نادرشاه‌اند. مردی مرتاض و مقدس و عابد بوده‌اند. به شدتی که خواب‌نما شده بود. آب وضو و نیم‌خورده‌شان را جهت استشفای مریض‌ها می‌برده‌اند و صحت می‌یافتند.
والده‌ام صبیه محمدکاظم میرزا نوه یزدان‌بخش میرزا، ولیعد شاهرخ‌شاه مبرور است، از طرف مادر اولاد خوانین ایروانی می‌باشند. این بنده درگاه ائمه، در اول طفولیت چون اندک شعوری بخشنده بی‌منت عنایت فرمودند، صاحب خط و سواد و هنر و کمال شدم، آوازه به گوش خاقان سعید شهید ناصرالدین شاه رضوان جایگاه رسید.
چون مسکن مالوف پدر مادرم در بلده قم بود، اعلیحضرت شاهنشاه مبرور بنده را با پدر و مادر احضار به دارالخلافه طهران فرمودند، به نامزدی مشرف نمودند ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 صفورا زواران حسيني:  آخ آخ که این مجموعه کتاب نشر اطراف چه‌قدر خوبه. تفاوت نثر نویسنده‌ی این کتاب و جلد قبل خیلی برام جالب بود. عمق نژادپرستی و شیعه و سنی کردن که در آن زمانه عادی بوده هم برام شوکه‌کننده بود.