بخريد و بخوانيد ...
اقتصاد به زبان خودمان (5- پیچیدگی نظام سرمایه‌داری و نظام سرمایه‌داری در بوته‌ی نقد)
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

اقتصاد به زبان خودمان (5- پیچیدگی نظام سرمایه‌داری و نظام سرمایه‌داری در بوته‌ی نقد)

(Economics for Everyone: A Short Guide to the Economics of Capitalism)
نویسنده: جیم استنفورد (Jim Stanford)
ترجمه: پیام یزدانی
ناشر: پژواک
سال نشر: 1402 (چاپ 2)
قیمت: 45000 تومان
تعداد صفحات: 108 صفحه
شابك: 978-600-6299-44-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'اقتصاد به زبان خودمان (5- پیچیدگی نظام سرمایه‌داری و نظام سرمایه‌داری در بوته‌ی نقد)':

نسخه‌ی اصلی کتاب جیم استنفورد، مشتمل بر پنج بخش و 27 فصل است و در 350 صفحه منتشر شده. ترجمه فارسی کتاب در پنج جلد (هر جلد حاوی یک بخش از کتاب) منتشر شده است.
کتاب حاضر ترجمه‌ی بخش پنجم و آخر متن اصلی (فصل‌های بیست و دوم تا بیست و هفتم کتاب) است (چهار جلد قبلی که حاوی فصل‌های اول تا بیست و یکم کتاب هستند قبلا حضورتان معرفی شده‌اند). فصل‌های ترجمه شده در این مجلد عبارتند از: "توسعه‌یافتگی (و غیرِ آن)"، "کامل شدن چرخه‌ی بزرگ"، "فراز و نشیب‌های سرمایه‌داری"، "ارزیابی نظام سرمایه‌داری"، "اصلاح نظام سرمایه‌داری" و "جایگزینی برای نظام سرمایه‌داری".
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"بزرگ‌ترین نابرابری اقتصادی در عصر حاضر میان کشورهای فقیر و ثروتمند است. این تفاوت عظیم را شکاف شمال-جنوب می‌نامند - چون بیش‌تر کشورهای ثروتمند در نیمکره‌ی شمالی زمین قرار دارند و بسیاری از کشورهای فقیر در نیمکره‌ی جنوبی. اما چنین مرزی جغرافیایی نیست، بلکه برمبنای وضعیت اقتصادی شکل گرفته است. در خیلی از کشورهای مرفه شمال هم مناطقی هست که فقر و بهره‌کشی در آن‌ها بیش‌تر مثل وضعیت معمول در جنوب است تا کشوری پیشرفته. در کشورهای فقیر هم افراد ثروتمند و صاحب‌قدرتی هستند که زندگی ایشان در راحتی و رفاه دست‌کمی از سرمایه‌داران شمال ندارد.
بیش از یک‌سوم مردم جهان به‌لحاظ اقتصادی در وضعیتی زندگی می‌کنند که جز مشقت‌بار صفت دیگری نمی‌توان به آن داد. بانک جهانی تخمین زده که یک میلیارد نفر دچار "فقر شدید" هستند و با درآمدی کم‌تر از یک دلار در روز گذران می‌کنند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!