شناسنامه محصول
اینشتین به آرایشگرش چه گفت
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

اینشتین به آرایشگرش چه گفت

(What Einstein Told His Barber)
نویسنده: رابرت ال ولک (Robert Wolker)
ترجمه: بهرام معلمی
ناشر: مازیار
سال نشر: 1396 (چاپ 7)
قیمت: 35000 تومان
تعداد صفحات: 320 صفحه
شابك: 978-964-5676-84-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 13 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید
پیشگفتار کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"می‌دانم چه فکر می‌کنید. می‌پرسید که "مگر اینشتین آرایشگر هم داشت؟" عکس‌هایش را دیده‌اید؟ درست است. و کاملا آشکار است که این مرد بزرگ برای پروراندن محتویات درون کله‌اش وقت بسیار بیشتری صرف می‌کرد تا چیزهای بیرون آن.
اما درون‌مایه‌ی این کتاب درباره‌ آرایشگران نیست، و حتی مطلب زیادی راجع به اینشتین هم در آن نخواهید یافت. (نام او فقط چهار بار در این کتاب می‌آید.) این کتابی با مضمون گپ و اختلاط علمی است، از آن نوع چیزهایی که می‌بایستی اینشتین درباره‌ی آن‌ها با آرایشگرش گفتگو می‌کرد - چیزهای ساده‌ای که ممکن است در نزد این دانشمند بزرگ از بدیهیات بوده باشد. اما دیگران در هنگام روبه‌رو شدن با آن‌ها به سرگیجه بیفتند و شگفت‌زده شوند.
کتاب‌های علم برای سرگرمی فراوانی برای خوانندگان جوان منتشر می‌شود. اما فقط کودکان نیستند که می‌خواهند بدانند "چرا؟" یا "چگونه؟". کنجکاوی نه با بلوغ خاتمه می‌یابد، و نه شادی و لذت حقیقی فهم علت رویدادها پایانی دارد. و با همه‌ی این احوال، همین که از "مطالب علمی و درسی" مدرسه فارغ شدیم با کتاب‌های اندکی برای مخاطبانی از هر سن و سال روبه‌رو می‌شویم …"

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 فاطمه عارف‌نژاد:  این کتاب را چند سال پیش خوندم. در قد و قواره‌ی خودش پنج امتیازی‌ست. کافیه پیشگفتارش را درباره موهای انیشتین بخونید تا بفهمید این کتاب جدی جدی داره سر شوخی را باز می‌کند! شاید خیلی از سوالاتش زیادی ساده باشه، اما خوندن جواب‌های علمی سوالاتی اینچنینی خالی از لطف نیست. مخصوصا اگه کتاب بیفتد دست یه نوجوان عشق فیزیک، اونوقت میشه اوقات مفید و مفرحی باهاش داشت.