شناسنامه محصول
ریگی در آسمان
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

ریگی در آسمان

(Pebble in the Sky)
نویسنده: آیزاک آسیموف (Isaac Asimov)
ترجمه: سعید سیمرغ
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1400 (چاپ 2)
قیمت: 80000 تومان
تعداد صفحات: 288 صفحه
شابك: 978-600-182-297-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 3 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'ریگی در آسمان':

در یک لحظه، جوزف شوارتز، خیاط بازنشسته‌ای است که در خیابان‌های شیکاگوی سال 1949 قدم می‌زند. در لحظه‌ی بعدی، او غریبه‌ای درمانده است بر روی زمین، در دوران شکوفایی نخستین امپراتوری کهکشانی. او به زودی خواهد آموخت که زمین یک مرداب است. ریگی در آسمان که ساکنان دویست میلیون سیاره کهکشان از آن بیزارند، چرا که مردمانش ادعا می‌کنند که زمین، خانه اصلی انسان‌هاست.
و زمین دنیای بیچاره‌ای است، با مناطق گسترده‌ای که رادیواکتیو خاک آن را تباه نموده، آنچنان که تمام ساکنان آن به مرگ در شصت سالگی محکوم شده‌اند.
و جوزف شوارتز شصت و دو ساله است ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"دو دقیقه پیش از آنکه جوزف شوارتز برای همیشه از چهره‌ی زمینی که آن را می‌شناخت ناپدید شود، در حال پرسه زدن در خیابان‌های دلپذیر حومه‌ی شیکاگو بود و اشعار براونینگ را برای خود می‌خواند.
به نوعی، کار عجیبی بود، زیرا شوارتز به سختی می‌توانست با خواندن اشعار براونینگ، عابران را تحت تاثیر قرار دهد. او دقیقا همان‌طوری به نظر می‌رسید که واقعا بود. خیاطی بازنشسته که کاملا فاقد چیزی بود که جامعه‌ی فرهیخته‌ی آن روز، آن را "تحصیلات رسمی" می‌نامید. با وجود این دانش خود را با کنجکاوی در خواندن مطالب تصادفی گسترش داده بود. با ولع افسارگسیخته‌ای که داشت، عملا راجع به همه‌چیز اطلاعات شکسته و بسته‌ای را خوشه‌چینی می‌کرد و با حافظه‌ای که داشت توانسته بود همه‌ی آن‌ها را در خاطرش نگه دارد.
مثلا زمانی که جوان‌تر بود، دو بار "خاخام بن عزرا" اثر رابرت براونینگ را خوانده بود و صدالبته آن را از حفظ داشت. بیشتر آن برایش مبهم بود، اما سه خط نخست آن، در این چند سال اخیر جزئی از وجود او شده بود. او در آن روز آفتابی و درخشان اوایل تابستان سال 1949، آن را با آواز در میان قلعه‌ی محصور ذهنش برای خود می‌خواند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!