شناسنامه محصول
بی‌قراری (اضطراب)

بی‌قراری (اضطراب)

نویسنده: زولفو لیوانلی (O. Z. Livaneli)
ترجمه: پری اشتری
ناشر: نیماژ
سال نشر: 1399 (چاپ 2)
قیمت: 19000 تومان
تعداد صفحات: 189 صفحه
شابك: 978-600-253-357-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 18 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 5 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'بی‌قراری (اضطراب)':

ابراهیم که در هیاهوی استانبول، این شهر زنده و پراتفاق، زندگی معمولی و یکنواختی دارد، با شنیدن خبر مرگ حسین، دوست دوران کودکی‌اش به زادگاهش برمی‌گردد. در آن شهر قدیمی، به دنبال سرنوشت حسین که با عشق و زخم آغاز شده و به مرگ در امریکا انجامیده، روانه می‌شود و به نام ملک‌ناز می‌رسد، دختر ایزدی و سرآغاز پیوند و جدایی. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
" "حتی اگر مرا دوباره به زهدانت بازگردانی، دیگر نمی‌توانی از من محافظت کنی مادر!" در آخرین دیدار این آخرین جمله‌اش بوده است. پیرزن که از گریه زیاد، چشم‌هایش کاسه خون شده بود، اشک‌هایش را با گوشه روسری سفیدش پاک می‌کرد و این کلمات را تکرار می‌کرد.
خواهرش، آیسل، هم این‌ها را شنیده بود. هنگام خداحافظی برادرش را در آغوش گرفته بود اما او در رخوتی عجیب، انگار که در حال وداع با تمام زندگی باشد، حتی دست‌هایش را برای در آغوش گرفتن خواهر بالا نیاورده بود. البته دست چپش از زخم گلوله‌ای که در کتفش داشت اصلا بالا نمی‌آمد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 هدي تقي‌پور:  با خوندن اين كتاب و كتاب‌هايي مثل بادبادك‌باز، نگران آينده كودكانم ميشم، امنيتي كه در شبكه‌هاي اجتماعي سوژه طنز و تمسخر شده، با خوندن اين كتاب‌ها ارزشش بيشتر به چشم مياد