شناسنامه محصول
قصر شیشه‌ای
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

قصر شیشه‌ای

(The Glass Castle: A Memoir)
نویسنده: جینت والز (Jeannette Walls)
ترجمه: مهرداد بازیاری
ناشر: هرمس
سال نشر: 1395 (چاپ 1)
قیمت: 9000 تومان
تعداد صفحات: 438 صفحه
شابك: 978-964-363-900-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 42 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.2 امتیاز با رای 5 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'قصر شیشه‌ای':

نویسنده در این کتاب دوران کودکی خود را مرور کرده است. خانواده والز، خانواده‌ای پریشان و ازهم‌گسیخته بود. پدر نابغه‌ی خانواده در اوقاتی که مست نبود به بچه‌هایش فیزیک، هندسه و شیوه‌ی رویارو شدن با زندگی را آموزش می‌داد. اما در هنگام مستی، او روحیه‌ای نابودگر و غیرقابل‌اعتماد داشت. مادر بچه‌ها هم زنی بود که خانه و خانواده را کوچک می‌شمرد و اصلا تمایلی به انجام وظایف مادری نداشت.
در چنین وضعیتی والزهای کوچک آموختند که چطور خودشان از همدیگر مراقبت کنند. آنها با کمک همدیگر خودشان را سیر می‌کردند و از خود مراقبت می‌کردند. بچه‌های والز در چنین فضایی بزرگ شدند و خود را به نیویورک رساندند و هرکدام برای خودشان کسی شدند ...
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"در تاکسی نشسته بودم و فکر می‌کردم شاید لباس بیش از حد نفیس و پرزرق و برقی برای آن شب پوشیده‌ام. یکدفعه از پنجره ماشین مادرم را دیدم که سرگرم جستجو در یک سطل آشغال بزرگ بود. هوا تازه تاریک شده بود. باد شدید ماه مارس تازیانه‌زنان می‌وزید و مردم با یقه‌های بالازده عجولانه از پیاده‌رو می‌گذشتند. دو ایستگاه مانده به محل مهمانی در ترافیک گیر افتاده بودم.
مامان در چند متری من ایستاده بود. یک تکه پارچه کهنه دور شانه‌اش پیچیده بود تا از سرمای بهاری در امان بماند و در حالی که سگ سفید و سیاهش در اطراف پایش پرسه می‌زد سرگرم زیر و رو کردن سطل آشغال خیابان بود. حرکاتش کاملا آشنا بود؛ طرز کج کردن سر و فشردن لب‌هایش حین بیرون کشیدن و ارزیابی یک چیز باارزش از سطل، و طرز گشاد شدن چشمش از نوعی شادی کودکانه وقتی یک چیز دوست‌داشتنی پیدا می‌کرد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 زهرا روستايي:  کتاب بسیار جذابی‌ست که حتی قطع وکاغذ آن حس صمیمیت و صلح را یادآور می‌شود!

 علي شفيعي:  نگاه به دنیا و زندگی خارج از چارچوب‌ها و قواعد بازی آن از سوی این پدر و مادر، تسلیم شدن‌های کوتاه‌مدت آنان بخاطر فرزندانشان و دوباره بازگشت به این طبیعت رام‌نشدنی درونشان و حفظ آرزوهای دور و دراز و دست نیافتنی‌شان حتی تا هنگام کهنسالی و خانه بدوشی و مرگ، برایم بسیار جالب و خواندنی بود.
ترجمه کتاب بسیار شیوا و روان و قطع جیبی اون و امکان مطالعه اون در مترو و هنگام رفت و آمد، خاطره‌انگیز بود

 مژگان حسيني:  کتاب خواندنی و با ترجمه خوبی بود. ولی کمی اغراق‌آمیزتر از آن بود که قانع‌کننده به نظر برسد.