بخريد و بخوانيد ...
پاییز پرستوی سفید

پاییز پرستوی سفید

نویسنده: ابراهیم سلیمی کوچی 
ناشر: خاموش
سال نشر: 1396 (چاپ 1)
قیمت: 70000 تومان
تعداد صفحات: 307 صفحه
شابك: 978-600-8330-53-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 13 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'پاییز پرستوی سفید':

کتاب داستان زندگی یک نوجوان ایلیاتی است که از کوهستان‌های سرزمین مادری به حاشیه شهری کوچک در جنوب فارس آمده و شیفته فوتبال و کتاب می‌شود. او عصر یک روز یک‌شنبه، در یک کتابفروشی دختری را می‌بیند که با پدرش برای خرید وسایل نقاشی آمده. دختر موقع سوار شدن به تویوتای پدرش با دست علامت 2 نشان می‌دهد.
نوجوان ایلیاتی ماه‌ها تمام کوچه و خیابان‌های شهر را دنبال خانه‌ای که تویوتای سفید داشته باشد می‌گردد. پرسه دیوانه‌وار در کوچه و خیابان‌های شهر از او آدم دیگری می‌سازد. شهر دیگر برای او قلعه‌ای با دیوارهای نامرئی نیست. جایی است برای تاب‌آوردنِ یک تجربه انسانی حیرت‌انگیز. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"بی‌آن‌که پولی داشته باشم، راه می‌افتم به طرف شهر. آقای عباسی تازه کرکره کتاب‌فروشی را بالا کشیده، دستش هنوز به قفل در است که سلام می‌کنم. می‌پرسد:
- کتابو خوندی؟
- بله. دوروزه تمومش کردم.
- خوب بود؟
- قشنگ بود. روز دوم دیدم داره تموم می‌شه. از این‌که داشت به این زودی تموم می‌شد، غصه‌م گرفت. به خودم گفتم "ننه که هر روز پول نمی‌ده بری کتاب بخری. روزی ده صفحه بیشتر نخون". حتی خودمو قسم دادم. ولی نمی‌دونم چی شد که بعدازظهر قسمم یادم رفت. خودم نخواستم که یادم بِره‌ها! ولی یادم رفت. رفتم گلیمو پهن کردم زیر لیموشیرینا. دمِ غروب دیدم بیست‌وچهار صفحه خوندم ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!