شناسنامه محصول
قطار به سوی پاکستان
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

قطار به سوی پاکستان

(Train to Pakistan)
نویسنده: خوشوانت سینگ (Khushwant Singh)
ترجمه: نوذر نیازی
ناشر: مروارید
سال نشر: 1396 (چاپ 1)
قیمت: 20000 تومان
تعداد صفحات: 219 صفحه
شابك: 978-964-191-502-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 3 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'قطار به سوی پاکستان':

داستان در تابستان سال 1947 و در بحبوحه بحران جدایی پاکستان از هندوستان می‌گذرد. در روستایی نزدیک مرز هند و پاکستان مسلمان‌ها و سیک‌ها با صلح و صفا مشغول زندگی هستند. با به قتل رسیدن یک نزول‌خوار محلی در روستا همه به جوگوت سینگ، یکی از اوباش روستا، ظنین می‌شوند. اما در همین زمان قطاری حامل جسد سیک‌های کشته شده در درگیری‌های میان سیک‌ها و مسلمان‌ها در دیگر نقاط کشور به روستا می‌رسد و این باعث به راه افتادن حمام خون در روستا می‌شود. حالا این برعهده جوگوت است که با وجود برخورد اهالی روستا با او، دوباره صلح و آرامش را به زادگاه خود بازگرداند.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"تابستان 1947 با همه‌ی تابستان‌های پیش فرق داشت. هندوستان، هرگز چنین تابستانی به خود ندیده بود. هوا سوزنده بود و غبارآلود، باران‌های موسمی دیر شده بود. هفته‌ها از پس هم می‌گذشت و ابرها می‌آمدند و تنها سایه‌ای بی‌باران بر آسمان می‌گسترانیدند و بعد می‌رفتند. مردم فکر می‌کردند به‌خاطر گناهان‌شان مورد خشم خداوند قرار گرفته‌اند.
تابستان سال پیش، وقتی خبر جدایی پاکستان از هندوستان به کلکته رسید، مردم به جان هم افتاده و تنها در مدت چند ماه هزاران نفر از اقوام مختلف کشته شدند. مسلمان‌ها مدعی بودند هندوها برای کشتار آنان نقشه کشیده‌اند و هندوها تمام تقصیر را بر گردن مسلمان‌ها می‌انداختند. در حالی که هر دو طرف، دستشان به خون هم آلوده بود ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!