بخريد و بخوانيد ...
پس از چهل سال: زندگی‌نامه استاد پرویز شهریاری

پس از چهل سال: زندگی‌نامه استاد پرویز شهریاری

نویسنده: ابوالقاسم پورحسینی 
ناشر: مهاجر
سال نشر: 1397 (چاپ 2)
قیمت: 40000 تومان
تعداد صفحات: 160 صفحه
شابك: 964-5943-25-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 5 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'پس از چهل سال: زندگی‌نامه استاد پرویز شهریاری':

شرح زندگی معلم شناخته‌شده‌ی ریاضی و مولف و مترجم آثار متعدد ریاضیات که سالهاست دست‌افزار دانش‌آموزان و دبیران ریاضی سراسر کشور هستند.
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
اواخر سال 1315 شمسی بود که پرویز 10 سال داشت و هنوز کلاس چهار ابتدایی را به پایان نرسانده بود. بفهمی‌نفهمی می‌دانست که زندگانی برای پدر و مادرش چقدر شاق است؛ یک زن و شوهر و چهار طفل سرونیم‌سر چگونه با درآمد مختصر باید زندگی کنند. ولی خوب می‌فهمید که مادر با چه لطایف‌الحیل باید علاوه بر وصله‌پینه و دوخت‌ودوز و شست‌وشوی لباس‌های بچه‌ها، دست به شغلی از قبیل بافتن دستکش و جوراب، یا رشتن پنبه و کرک بزند تا کمک خرجی برای خانواده فراهم آورد.
شبی پدر آمد به خانه، خسته و کوفته و گفت: "قنات به سنگ خورده و کار پیش نمی‌رود. آب قنات کم شده. محصول شتوی می‌سوزد و درخت خشکیده و جوانه‌ها هل‌هل می‌زنند. تابستان بی‌مروتی است امسال. طبیعت، بعضی سال‌ها نمی‌دانم چرا سر خشم می‌آید؟ از بس گناه و دروغ زیاد شده ... امسال وضع خوبی نداریم."
پرویز نمی‌فهمید چطور قنات خشکیده. او دیده بود که چطور وقتی برادرش را از شیر گرفته بودند پستان مادر خشکیده بود و می‌فهمید چشمه‌ی هر چیز خشک بشود، تراوش ندارد. ولی نمی‌فهمید چطور قنات به سنگ می‌خورد ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!