شناسنامه محصول
درباره‌ی مارکوس
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

درباره‌ی مارکوس

(About a Boy)
نویسنده: نیک هورنبای 
ترجمه: گیتا گرکانی
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1396 (چاپ 1)
قیمت: 28000 تومان
تعداد صفحات: 352 صفحه
شابك: 978-600-182-309-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 4 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (2 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'درباره‌ی مارکوس':

ویل سی و شش ساله‌ست اما مانند یک نوجوان رفتار می‌کند و خیال هم ندارد بزرگ شود. مجله می‌خواند، تفریح می‌کند و مهمتر از همه می‌داند کدام کفش‌های ورزشی را باید پوشید. ویل نه کار می‌کند و نه همسر و فرزندی دارد و به نظرش این بهترین شیوه‌ی زندگی است. در زندگی ویل همه چیز خوب پیش می‌رود تا آنکه با مارکوس آشنا می‌شود که پیرترین دوازده‌ساله‌ی دنیاست. مارکوس موتزارت گوش می‌دهد، از مادرش مراقبت می‌کند و هرگز کفش ورزشی مناسبی نداشته. شاید اگر ویل بتواند به مارکوس یاد بدهد چطور بچه باشد، مارکوس هم بتواند به ویل کمک کند بزرگ بشود ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
" "شما جدا شدید؟"
"داری شوخی می‌کنی؟"
مردم خیلی وقت‌ها فکر می‌کردند مارکوس دارد شوخی می‌کند، در حالی که شوخی نمی‌کرد. پرسیدن از مادرش که از راجر جدا شده یا نه کاملا منطقی بود، فکر کرد: آن‌ها دعوای مفصلی کردند، بعد به آشپزخانه رفتند تا بی‌سروصدا حرف بزنند، و کمی بعد که بیرون آمدند قیافه‌هایشان جدی بود، و راجر به طرف او رفته بود، با او دست داده و آرزو کرده بود در مدرسه‌ی جدیدش موفق باشد و بعد رفته بود.
"چرا باید بخواهم شوخی کنم؟"
"خوب، به نظر تو چطور شده؟"
"به نظرم انگار جدا شده‌اید. اما فقط می‌خواستم مطمئن شوم."
"ما جدا شدیم."
"پس او رفته؟"
"بله، مارکوس، او رفته." ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 الهه سعادتي:  کتاب داستان بسیار زیبا و متفاوتی داشت طوری که می‌شد بهش امتیاز 5 رو داد ولی امان از ترجمه و ویراستاری ... افتضاح نبود ولی خیلی بد بود ...!

 بنفشه بامداد:  امتیاز صفر را به ترجمه کتاب دادم. به هیچ عنوان جمله‌ها منسجم و قابل درک نیستند. به نظرم ترجمه‌های پیشنهادی Google Translate از ترجمه این کتاب بهتر و روان‌تر است.