بخريد و بخوانيد ...
ایرانی بودن و ایرانی بهتری شدن
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

ایرانی بودن و ایرانی بهتری شدن

نویسنده: مهران افشاری (به کوشش و گزینش) 
ناشر: جهان کتاب
سال نشر: 1401 (چاپ 3)
قیمت: 120000 تومان
تعداد صفحات: 291 صفحه
شابك: 978-600-6732-93-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 8 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'ایرانی بودن و ایرانی بهتری شدن':

... در یکصد سال اخیر برخی از ادیبان و فرهیختگان ایرانی که صاحب قلم بوده و فارسی را درست و رسا و زیبا می‌نوشته‌اند و با فرهنگ غرب هم خوب آشنایی داشته‌اند، درباره اینکه هویت ایرانی چیست، ما مردم ایران چه خصوصیات اخلاقی و رفتاری داریم که بعضا پسندیده نیست و باید اصلاح شود، و راه سعادت ایران و ایرانی چیست، مقاله‌هایی خواندنی نوشته‌اند که امروزه برای ایرانیان بسیار آموزنده است. خواندن این مقاله‌ها و سپس اندیشیدن درباره آنها ایرانیان را یاری می‌رساند تا بدانند هویت ایرانی و شاخصه‌های ایرانی بودن چیست و فرهنگ ایران چه ویژگیهایی دارد و چه کار باید کرد تا فرهنگ ما پیشرفت کند و کشوری مترقی و مردمی سعادتمند داشته باشیم.
کتاب مجموعه‌ای است از بیست مقاله از نویسندگانی همچون پرویز ناتل خانلری، مجتبی مینوی، عبدالحسین زرین‌کوب، شاهرخ مسکوب و ...
مقاله "گفتار یا کردار" به قلم پرویز ناتل خانلری با این جملات آغاز می‌شود:
"این روزها بازار "میهن‌پرستی" از نو رونق گرفته است. کسانی که تا چندی پیش، چون هنوز وضع را ناپایدار می‌دیدند به احتیاط رفتار می‌کردند و مترصد بودند که از میان سیاستهای مختلف هرکدام پیروز شد خود را به آن ببندند، اکنون چون کار یک‌رویه شده است، در دلیری خطری نمی‌بینند و چون ضرر جانی و مالی در پیش نیست و احتمال نفع هست، دلیرانه آماده فداکاری در راه میهن شده‌اند!
آنچه مایه نومیدی است آن است که این فداکاران نه همان فداکاری، بلکه اصلا کاری نمی‌کنند و اگر می‌کنند جز جست‌وجوی سود شخصی و آنی نیست. اگر خطری که هستی ما را تهدید می‌کند مرتفع شده بود شاید زیان این سهل‌انگاری اندک می‌بود. اما خطر هنوز همچنان برجاست و ما تسکین آنی درد را با قلع فساد اشتباه کرده، سرمست شده‌ایم ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!