بخريد و بخوانيد ...
دختری در جنگ
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

دختری در جنگ

(Girl at War)
نویسنده: سارا نوویچ (Sara Novic)
ترجمه: نازنین اعظم‌نوری
ناشر: هیرمند
سال نشر: 1401 (چاپ 2)
قیمت: 95000 تومان
تعداد صفحات: 332 صفحه
شابك: 978-964-408-407-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 28 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'دختری در جنگ':

آنا، دختربچه‌ای ده ساله است که در سال 1991 در زاکرب، پایتخت کرواسی زندگی شاد و آرامی را می‌گذراند. اما جنگ داخلی آهسته آهسته سرتاسر سرزمین او را فرامی‌گیرد و وقتی خطر به جلوی در خانه او می‌رسد، آنا مجبور است راهی از میان آتش و خون به بیرون بیابد.
ده سال بعد، آنا در کالجی در منهتن نیویورک دانشجو است. او تلاش بسیار کرده تا گذشته را فراموش کند و به سوی آینده حرکت کند. او از خاطراتش در دوران جنگ حتی با نزدیک‌ترین دوستانش هم صحبتی نکرده. اما این خاطرات دست از سر او برنمی‌دارند و باعث می‌شوند تا آنا ده سال بعد دوباره به کرواسی بازگردد تا با جایی که زمانی خانه و وطن می‌نامیده به صلح و آرامش برسد ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"جنگ در زاگرب بر سر سیگار آغاز شد. البته پیش از آن هم تنش‌هایی در منطقه وجود داشت، شایعاتی در مورد ناآرامی در سایر شهرها به گوش می‌خورد، اما تا آن زمان هیچ‌وقت صدای انفجاری به گوش نرسیده بود، آن هم به این وضوح. زاگرب، شهری گیر افتاده میان کوهستان‌ها، شبیه یک بستنی بود که در تابستان‌ها از شدت گرما ذوب می‌شد. مردم هم به همین دلیل از شهر بیرون می‌زدند و در ماه‌های گرم سال به مناطق ساحلی پناه می‌بردند. تا جایی که به خاطر دارم، در این ایام خانواده‌ام همیشه به همراه پدرخوانده و مادرخوانده‌ام به دهکده‌ای ساحلی در جنوب می‌رفتند. اما آن سال، براساس گفته‌های مردم صرب‌ها جاده‌های منتهی به دریا را مسدود کرده بودند ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 الهه سعادتي:  بسیار کتاب قشنگی بود. نوع روایت داستان و اصلا خود داستان که فکر می‌کنم کمتر کسی در موردش اطلاع داشته باشه و اتفاقاتی که افتاده بسیار خواندنی بود. ترجمه هم به نظرم عالی بود.