بخريد و بخوانيد ...
پسر سرپرست یتیم‌خانه
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

پسر سرپرست یتیم‌خانه

(The Orphan Master's Son)
نویسنده: آدام جانسون (Adam Johnson)
ترجمه: محمد عباس‌آبادی
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1402 (چاپ 2)
قیمت: 437000 تومان
تعداد صفحات: 671 صفحه
شابك: 978-600-182-250-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 2 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (2 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'پسر سرپرست یتیم‌خانه':

جان دو، سرپرست یتیم‌خانه‌ای در شهر چونکچین کره شمالی است. او برای اولین‌بار زمانی مزه‌ی قدرت را می‌چشد که در یتیم‌خانه مسئول غذادهی به بچه‌ها می‌شود و خود را قادر به سیر کردن یا گرسنه نگاه داشتن جمعی می‌بیند. جان دو با اظهار وفاداری‌اش به حکومت پله‌های ترقی را طی می‌کند و تبدیل به گروگان‌گیری حرفه‌ای می‌شود که در لب مرز اتباع کشورهای همسایه را می‌رباید و برای کار اجباری به کره شمالی می‌برد. او در خشونت و بی‌رحمی و دروغ و فریب غرق شده است و خود را شهروند مطیع بزرگ‌ترین ملت جهان می‌داند تا اینکه تصمیم می‌گیرد سان دون، زن محبوبش و بازیگر اسطوره‌ای کره شمالی را از چنگ حکومت نجات دهد، و در این راه مجبور می‌شود برای اولین‌بار دست به نافرمانی بزند و وارد مسیری شود که راه بازگشتی نخواهد داشت.
کتاب در سال 2013 برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر برای بهترین رمان شده است.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"شهروندان، به بلندگوهای خود نزدیک شوید که اخبار مهمی داریم! در آشپزخانه، در دفتر کار، در کارخانه - بلندگویتان هر جا هست صدایش را زیاد کنید!
گزارش اخبار محلی حاکی از آن است که پیشوای عزیزمان کیم جونگ ایل در حال راهنمایی حضوری مهندسانی دیده شده که مشغول عمیق کردن بستر رودخانه‌ی تدونگ هستند. در همان حینی که پیشوای عزیز برای مسئولان لایروبی سخنرانی می‌کرد، دیده شد که تعداد زیادی قمری به‌طور هم‌زمان در بالای سر او گرد آمدند و معلق ماندند تا برای ژنرال گران‌قدرمان در یک روز گرم سایه‌ای فراهم کنند. همچنین گفته می‌شود که وزیر امنیت عمومی پیونگ‌یانگ درخواست کرده که در این اوج فصل کبوترگیری، سیم‌های تله و حلقه‌های دام را دور از دسترس رفقای خردسال خود قرار دهیم. و فراموش نکنید، شهروندان؛ ممنوعیت ستاره‌نگری همچنان به قوت خود باقیست ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!