بخريد و بخوانيد ...
بیداری لویاتان (مجموعه گستره، کتاب اول)
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

بیداری لویاتان (مجموعه گستره، کتاب اول)

(Leviathan Wakes: Book 1 of the Expanse)
نویسنده: جیمز اس. ای. کوری (James S. A. Corey)
ترجمه: سمیه کریمی
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1396 (چاپ 1)
قیمت: 47000 تومان
تعداد صفحات: 720 صفحه
شابك: 978-600-182-254-4
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'بیداری لویاتان (مجموعه گستره، کتاب اول)':

داستان در آینده‌ای می‌گذرد که انسان‌ها بخش اعظم منظومه شمسی را به تسخیر خود درآورده‌اند. در این دوران زمین، تحت حکومت سازمان ملل، و جمهوری مریخ دو ابرقدرتی هستند که به سنت همه ابرقدرتها در حال رقابت با یکدیگر هستند. این دو ضمن رقابت، تلاش می‌کنند تا با حفظ توازن قوای خود، سیطره‌شان را بر "کمربند سیارکی" حفظ کنند. اهالی "کمربند سیارکی" انسان‌هایی هستند که با انجام کارهای گِل منظومه، منابع لازم را برای هر دو ابرقدرت فراهم می‌کنند.
در چنین وضعیتی، وقتی فضاپیمای کنتربری در یکی از ماموریتهایش "علامت خطر" از فضای پیرامونش دریافت می‌کند، به پنج نفر از افسران خود ماموریت می‌دهد تا با استفاده از یکی از شاتل‌های فضاپیما به سمت منطقه‌ای که علامت از آنجا مخابره می‌شود بروند و موضوع را بررسی کنند. تیم تحقیق وقتی سفینه‌ی باربری متروکه‌ای را پیدا می‌کنند که منبع مخابره علامت خطر بوده فرض می‌کنند که تله‌ای است که توسط راهزنان فضایی گذاشته شده. بنابراین فرستنده علامت خطر را از سفینه جدا می‌کنند و به همراه شاتل خود به سمت کنتربری بازمی‌گردند.
اما در همین حین کنتربری مورد حمله قرار می‌گیرد و توسط فضاناوهایی پیشرفته و ناشناس با استفاده از قدرت اتمی نابود می‌شود. حالا تیم تحقیق پنج نفره، تنها بازماندگان کنتربری هستند ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"صد و پنجاه سال قبل، زمانی که اختلافات ناحیه‌ای بین زمین و مریخ به آستانه‌ی جنگ رسیده بود، کمربند سیارکی افقی دوردست از منابع بی‌نهایت غنی معدنی بدون امکان بهره‌برداری اقتصادی بود و سیاره‌های بیرونی حتی در غیرواقع‌گرایانه‌ترین رویاهای تجاری هم جایی نداشتند. بعد سالومون اپستین پیشرانه‌ی هم‌جوشی اصلا‌ح‌شده‌اش را ساخت، آن را روی کرجی سه سرنشینه‌اش سوار کرد و روشنش کرد. با یک تلسکوپ خوب هنوز هم می‌شد سفینه‌اش را دید که با سرعتی نزدیک به سرعت نور به سمت خالی بیکران می‌تاخت. بهترین و طولانی‌ترین سوگواری در تاریخ بشر بود. خوشبختانه طرح‌هایش را در کامپیوتر خانگی‌اش باقی گذاشته بود. پیشرانه‌ی اپستین ستاره‌ها را به بشر نداد، اما عوضش سیاره‌ها را در اختیارش گذاشت.
کنتربری با سه چهارم کیلومتر طول و یک چهارم کیلومتر عرض، کم‌وبیش شبیه به کپسول آتش‌نشانی بود و بیشتر فضای داخلی‌اش خالی بود ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!