بخريد و بخوانيد ...
زمانی برای انقراض خاندان فخر ملکی

زمانی برای انقراض خاندان فخر ملکی

نویسنده: سحر شریف نیک 
ناشر: کوله پشتی
سال نشر: 1400 (چاپ 5)
قیمت: 40000 تومان
تعداد صفحات: 159 صفحه
شابك: 978-600-8211785
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 27 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'زمانی برای انقراض خاندان فخر ملکی':

مجموعه داستان‌هایی طنز از نویسنده‌ای "دهه شصتی" درباره حال و هوای بچگی در آن دهه.
داستان "فرخ، مردی برای تمام فصول" با این جملات آغاز می‌شود:
"فرخ از من دو سال کوچک‌تر بود. خال روی دماغش و پیشانی عین بشقابش خیلی شبیه من بود، ولی از نظر اخلاق، به‌کل مشرق و مغرب بودیم. من از همان بچگی خیلی سعی می‌کردم که راه صحیح زیستن را به او یاد بدهم، ولی او انگار راه زیستن مامان و بابا و به‌خصوص خانم رضایی، مجری برنامه‌ی کودک، را بیشتر می‌پسندید. ارادت فرخ به خانم رضایی طوری بود که اگر ایشان یازده‌بار می‌گفت: "بچه‌های گلم، حالا یه‌کم دیگه از تلویزیون فاصله بگیرید"، او عین یازده‌بار را یک متر می‌رفت عقب. اصلا بارها پیش آمده بود که بعد از تمام شدن برنامه کودک، ما فرخ را چسبیده به شیشه‌ی اتاق‌آخری پیدا کرده بودیم. این‌ها را گفتم که بگویم از همان اولش مو لای‌درز مثبت‌بودن و فرزند صالح بودن این بچه نمی‌رفت ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 ابوالفضل بيات:  داستان‌هایی کوتاه و باورپذیر با بارقه‌هایی از نگاه طنزگونه به رفتارهای خودمان و دیگران که بارها انجام گرفته‌اند.

 زهرا سلمان‌پور:  خندیدن و مرور خاطرات کودکی در طی مطالعه کتابی که نویسنده بصورت طنز داستان را نوشته است، جالب و سرگرم‌کننده بود. از طرفی موضوع‌هایی که انتخاب شده است، به معضلات اجتماعی اشاره می‌کند که جای بحث و تفکر دارد.