شناسنامه محصول
لالایی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

لالایی

(Ru)
نویسنده: کیم توی (Kim Thúy)
ترجمه: المیرا پویامهر
ناشر: کوله‌پشتی
سال نشر: 1395 (چاپ 1)
قیمت: 10000 تومان
تعداد صفحات: 134 صفحه
شابك: 978-600-7642-87-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 31 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.25 امتیاز با رای 4 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'لالایی':

کتاب حاوی مجموعه خاطرات نویسنده از زندگی در ویتنام، جنگ و برخورد با سربازان کمونیست، شرح ماجرای فرار با قایق و زندگی در اردوگاه پناهندگان و سفر به کانادا و تقابل دو فرهنگ است. نویسنده با زبانی روان، ساده و با توصیفاتی ملموس و گاه شوکه‌کننده هریک از خاطرات خود را مانند لالایی‌های شبانه در یک یا دو صفحه تعریف کرده است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"من در زمان حمله‌ی عید تت به‌دنیا آمدم؛ در نخستین روزهای سال میمون، زمانی که ترقه‌هایی پشت سر هم جلوی خانه‌ها با صدای زیاد می‌ترکیدند و صدای شلیک اسلحه نیز کنار آن‌ها شنیده می‌شد.
نخستین بار روشنایی روز را در سایگون دیدم. جایی که ترقه‌ها با انفجار به هزاران تکه تبدیل شده و زمین را قرمز کرده بودند، درست مانند گلبرگ شکوفه‌های گیلاس و یا خون دو میلیون سربازی که به شهرها و روستاهای ویتنام اعزام و کشته شده بودند؛ ویتنامی که به دو بخش تجزیه شده بود.
من زیر سایه‌ی آسمان منقش به آتش‌بازی و تاج‌های گل نورانی که منشاشان موشک‌ها و گلوله‌ها بودند، به‌دنیا آمدم. هدف از تولد من پر کردن جای خالی افرادی بود که کشته شده بودند. وظیفه‌ی من در زندگی، ادامه دادن زندگی مادرم بود ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 ماندانا روياني:  کتاب را در شرایطی که بین مهاجرین ایرانی در کشور کانادا بودم خواندم. نکته جالب آنکه نسخه اصلی به زبان فرانسوی را بعضی از دوستان مهاجر من خوانده بودند. این کتاب واقعیت تلخ، جالب و متفاوتی از مشکلات یا شرایط مهاجران را از دیدگاه کاملا انسانی و بدون توقع از مردم یا کشوری که به آن مهاجرت کرده‌اند، بیان می‌کند. این کتاب را من علی‌رغم آنکه شیوه نگارش داستان‌گویی، مستندسازی و تا حدی خبرنگاری درآن ادغام شده بود، بسیار روان خواندم.

 صفورا زواران حسيني:  غیر از موضوع جذاب، سبک نگارشش، فریم‌های کوتاه و به هم ریختگی زمانی‌ش هم برام جالب بود

 پريسا نوزري:  خيلي خوب جزييات تعريف شده همه چي رو ميشه تصور كرد