بخريد و بخوانيد ...
هری پاتر و فلسفه: رمزگشایی رازهای پرفروش‌ترین کتاب
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

هری پاتر و فلسفه: رمزگشایی رازهای پرفروش‌ترین کتاب

(The Ultimate Harry Potter and Philosophy: Hogwarts for Muggles)
نویسنده: جرجی باسشام (Gregory Bassham)
ترجمه: پریچهر هیرادفر
ناشر: فراروان
سال نشر: 1391 (چاپ 1)
قیمت: 10000 تومان
تعداد صفحات: 271 صفحه
شابك: 978-964-2842-55-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 6 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'هری پاتر و فلسفه: رمزگشایی رازهای پرفروش‌ترین کتاب':

این کتاب برای طرفداران کتاب‌های رولینگ نوشته شده است تا به مسایل پیچیده‌ای که در کتاب‌هایش مطرح کرده است هرچه بیشتر پی‌ببرند. خلاقیت رولینگ تنها در قدرت قصه‌گویی او نیست، بلکه در توانایی‌اش در تغییر خوانندگانش است. اگر به جادوی رولینگ اجازه کار کردن دهیم، ما را سرگرم می‌کند، به مبارزه می‌طلبد و عادات ذهنی‌مان را تغییر می‌دهد. وقتی هری و دیگر شخصیت‌های داستان را تعقیب می‌کنیم نه تنها به خواننده خوبی تبدیل می‌شویم بلکه این کار ما را به انسان بهتری تبدیل می‌کند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
کتاب مجموعه‌ای است از مقالات به قلم نویسندگان مختلف که در پنج بخش تنظیم شده‌اند: سرنوشت، هویت و روح؛ قدرتمندترین جادوی جهان؛ نگهبانان پاتر: آزادی و عقاید سیاسی؛ اتاق نیازمندی‌ها: جام گزینه‌های پاتر؛ مرگ، امید و مفهوم آن‌ها
مقاله "روح در داستان‌های هری پاتر" با این جملات آغاز می‌شود:
"در مجموعه داستان‌های هری پاتر روح‌ها بخش عظیمی را به خود اختصاص داده‌اند. در جاهای مختلف داستان هری، سیریوس بلک و دادلی دورسلی جانانه تلاش می‌کنند نگذارند دمنتورها (دیوانه‌سازها) روح‌شان را بمکند، اما بارتی کروچ کوچک از این سرنوشت شوم نمی‌تواند بگریزد. لرد ولدمور با نقشه‌ای رذیلانه از روحش شش جان پیچ می‌آفریند، اما جان پیچ هفتمی، بی‌آنکه لرد قصد آفریدنش را داشته باشد به وجود می‌آید و وارد جسم هری پاتر می‌شود. به این ترتیب روح لرد ولدمورد هشت قسمت می‌شود که همگی پیش از مرگ او باید بمیرند.
خوب! درباره روح چه می‌توانیم بگوییم؟ در داستان هری پاتر روح‌ها از طریق جسم انسانی مرده به حیات‌شان ادامه می‌دهند. اما ماهیت و عملکردشان به‌خوبی روشن نیست. قرن‌هاست در کشورهای مختلف جهان، دانشمندان علوم دینی و فلاسفه درباره ماهیت روح بحث‌های فراوان کرده‌اند. در این فصل پیش از اینکه از نحوه عملکرد روح در داستان‌های خانم جی. کی. رولینگ (نویسنده داستان‌های هری پاتر) و درستی توصیف بیان شده از این پدیده سخن بگوییم به نظرات مختلفی که در این زمینه مطرح است اشاره می‌کنیم ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 بنفشه بامداد:  با وجود اینکه گاهی ترجمه‌ی متن به هم ریخته و گسسته است و خالی از اشکال نیست، اما از مطالعه‌ی کتاب لذت بردم. نگاه به ماجراهای داستان‌های هری پاتر از دیدگاه بزرگسالان فیلسوف بسیار قابل توجه است. در این کتاب موضوعات مهمی از قبیل برده‌داری، وطن‌پرستی، تبعیض نژادی و ... از همه مهمتر مساله توجه به مرگ و زندگی پس از آن از دل داستان‌های هری پاتر بیرون کشیده شده که بسیار جالب و تفکربرانگیز است. هر چند ترجیح بر این است که اول کتاب مطالعه شود و بعد فیلم مربوط به آن دیده شود، به اجبار من اول فیلم‌های هری پاتر را دیدم، پادکست‌های آن را گوش دادم و بعد این کتاب را مطالعه کردم و از این ترتیب راضی‌تر هستم. الان با دید بازتری می‌توانم داستان‌های آن را مطالعه کنم.