بخريد و بخوانيد ...
ما همیشه در قصر زندگی کرده‌ایم
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

ما همیشه در قصر زندگی کرده‌ایم

(We Have Always Lived in the Castle)
نویسنده: شرلی جکسون (Shirley Jackson)
ترجمه: محمدرضا شکاری
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1403 (چاپ 4)
قیمت: 185000 تومان
تعداد صفحات: 199 صفحه
شابك: 978-600-182-184-4
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 11 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.75 امتیاز با رای 4 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'ما همیشه در قصر زندگی کرده‌ایم':

مری‌کت بلکوود با خواهرش کانستنس و عمویش جولیان در ملک پدری‌اش زندگی می‌کند. چهار عضو دیگر خانواده چند سال پیش در ماجرایی مرموز کشته شده‌اند. حالا کانستنس از اتهام قتل تبرئه شده اما دنیا دست از سر این خانواده برنمی‌دارد و اهالی دهکده نگاهی دیگر به این خانواده منزوی دارند. تنها مری‌کت است که خطر را حس می‌کند. در این هنگام ورود یک شخص جدید باعث اتفاقاتی می‌شود و ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"اسم من مری کترین بلکوود است. من هجده‌سال دارم و با خواهرم کانستنس زندگی می‌کنم. بیشتر اوقات به این موضوع فکر می‌کنم که با کوچک‌ترین شانسی می‌توانستم یک گرگ‌نما به دنیا بیایم؛ چون دو انگشت میانی هر دو دستم یک اندازه هستند، اما باید به همین چیزهایی که دارم قانع باشم. من از حمام کردن، از سگ‌ها و از سر و صدا بیزارم. خواهرم کانستنس، ریچارد پلانتاجنت، آمانیتا فالوئیدس قارچ سمی را داست دارم. باقی افراد خانواده‌ام مرده‌اند.
آخرین باری که به کتاب‌های کتابخانه توی قفسه آشپزخانه نگاهی انداختم دیدم بیشتر از پنج ماه است که از زمان برگرداندن آن‌ها گذشته است. رفتم توی این فکر که اگر می‌دانستم این‌ها آخرین کتاب‌ها خواهند بود طور دیگری انتخاب‌شان می‌کردم یا نه، کتاب‌هایی که دیگر تا ابد توی قفسه آشپزخانه ما می‌مانند. ما زیاد وسایل را جابجا نمی‌کردیم؛ خانواده بلکوود هیچ‌وقت خیلی خانواده پر شر و شور و فعالی نبوده‌اند. ما با وسایل کوچک نماداری سر و کار داشتیم که دوام چندانی نداشتند: مثل کتاب و گل و قاشق، اما همیشه به صورت پنهانی مجموعه ارزشمندی از دارایی‌های بادوام داشتیم ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 صبا گيلك:  داستان روونی داره. کاملا مناسب مطالعه روزانه. ب موازات مبحث اصلی مورد علاقه شخصه ب نظرم.

 منصوره هدايتي:  داستان جالب و نو و ترجمه روانی دارد. قتلی در خانواده بلکوود در سالیان قبل اتفاق افتاده و مظنون از اتهام قتل تبرئه شده ولی دنیای اطراف هنوز دست از سر این خانواده برنمی‌داره و اونها رو مجازات میکنه. برای من کتاب جالبی بود

 محدثه قربان صباغ:  برای من کتاب روانی نبود در کل برای کتاب اولی که از جیره کتاب بدستم رسید چندان نپسندیدم. شاید برای شما اینگونه نباشد.