بخريد و بخوانيد ...
بچه‌های امروز معرکه‌اند

بچه‌های امروز معرکه‌اند

نویسنده: عزیز نسین (Aziz Nesin)
ترجمه: داود وفایی
ناشر: مرکز
سال نشر: 1394 (چاپ 1)
قیمت: 57000 تومان
تعداد صفحات: 197 صفحه
شابك: 978-964-213-287-4
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 37 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.2 امتیاز با رای 10 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'بچه‌های امروز معرکه‌اند':

کتاب مکاتبات دو همکلاسی به نام احمد و زینب است و در ترکیه بارها و بارها به چاپ رسیده است. عزیز نسین در این کتاب به انتقاد از نظام آموزشی جامعه‌ی خود و شیوه‌ی غلط تربیتی خانواده‌ها می‌پردازد. مطالب کتاب خنده‌دار است. من بارها هنگام ترجمه کار را رها کردم، به اتاق دیگری رفتم و از ته دل و با صدای بلند خندیدم. برخی صفحات کتاب را برای همسر و پسرم خواندم، آن‌ها هم خندیدند. کتاب، در عین برخورداری از جاذبه و کشش لازم، سخت عبرت‌آموز و پنددهنده نیز هست. همان‌طور که نویسنده خود معتقد است، این کتاب نه فقط برای بچه‌ها که برای بزرگ‌ترها هم خواندنی است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
اولین نامه کتاب با این جملا آغاز می‌شود:
"برادرم احمد
قول داده بودیم برای هم نامه بنویسیم. یادم هست حرفم را باور نمی‌کردی. می‌گفتی "زینب، آنکارا که بروی همکلاسی‌های جدید پیدا می‌کنی و ما را از یاد می‌بری."
حالا می‌بینی که شماها را فراموش نکرده‌ام. یک هفته‌ای می‌شود که در خانه‌ای در آنکارا ساکن شده‌ایم. نتوانستم زودتر نامه بنویسم چون تازه در مدرسه ثبت‌نام کرده‌ام. آدرس خانه‌ی جدیدمان را هم دیروز از پدرم گرفتم. اولین کارم نامه نوشتن به تو است.
اصلا دوست نداشتم وسط سال تحصیلی استانبول را ترک کنم و مدرسه‌ام را تغییر بدهم. به همکلاسی‌هایی که بیش از چهار سال با هم درس خوانده‌ایم عادت کرده بودم. اما به هر حال شغل جدید پدرم در آنکاراست. در استانبول به تو گفته بودم دوستان نزدیک پدرم در اینجا برای او کار بهتری پیدا کرده‌اند. پدرم همراه با سه نفر از همکلاسی‌های قدیمی‌اش در یک شرکت کار می‌کند ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 زهرا خانبابایی:  خيلي نحوه نگارش و بيان مطالبش رو دوست داشتم. ممنون

 محدثه قربان صباغ:  من خواندن این کتاب رو به همه نوجوان‌ها پیشنهاد می‌کنم نمره 20

 مریم خسروی:  راستش از همون اول که جلد کتاب رو لمس کردم می‌دونستم می‌خوام بخندم. خاطرات سالهای نوجوانی با کتاب عزیر نسین کاملا برام تداعی شده بود و از شروع نامه‌نگاریها افتادم رو دور خنده، کلا چون عزیز نسین یه جور نوستالژی برای من محسوب میشه زیاد نمی‌خوام راجع به کتابش نظر بدم چون با برگشت به گذشته خوندمش و خودم لذت بردم. وقتی برای بعضی خاطرات از ته دل می‌خندیدم، مثل تمام نوشته‌های نسین پر از طنز تلخ اجتماعی و سیاسی مربوط به دوران خودش که البته همیشه در همه‌ی جوامع قابل مشاهده‌ست، خیلی خوب بود.

 محمد حسین عرب:  طنزی که در کتاب وجود دارد ساده و قابل پیش‌بینی، اما همچنان خنده‌دار و جالب است طوری که در بعضی جاها جلوي خودرا نمی‌توانید بگیرید (توصیه می‌کنم در مکان عمومی این کتاب را نخونید) و همچنین به خوبی شیوه غلط تربیت والدین را آشکار می‌کند که بسیار نزدیک به فرهنگ و تربیت‌های موجود در کشور خودمان است و با این که مخاطب اصلی این کتاب نوجوانان‌اند اما خواندنش برای بزرگسالان نیز لذت‌بخش است

 نازلي علي‌پور:  کتابی از زبان بچه‌ها برای بزرگترها که حاوی نکات تربیتی و آموزنده زیاد برای پدر و مادرهاست. زبان طنز کتاب باعث جذابیت بیشتر کتاب شده، در کل دوسش داشتم ....
پسرم هر کاری می‌خواهی بکن، اما دروغ نگو! چون دروغ در دنیا بیشتر از هر چیزی زاد و ولد می‌کند ...

 فربد عالمي:  بد نبود و روايت ساده‌اي از تفكرات روزمرگي كودكان داشت.