شناسنامه محصول
ردیف درختان افرا
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

ردیف درختان افرا

(Sycamore Row)
نویسنده: جان گریشام (John Grisham)
ترجمه: لادن کاظمی
ناشر: در دانش بهمن
سال نشر: 1394 (چاپ 1)
قیمت: 84000 تومان  67500 تومان
تعداد صفحات: 554 صفحه
شابك: 978-964-174-175-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 14 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.5 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'ردیف درختان افرا':

ست هابارد مرد ثروتمندی است که به بیماری سرطان ریه مبتلا شده و در حال مرگ است. او در زندگی به هیچکس اطمینان ندارد و همه کارهایش را خودش انجام می‌دهد. برای همین هم درست قبل از اینکه خودش را به یک درخت افرا دار بزند و به زندگی‌اش خاتمه بدهد، وصیت‌نامه‌ی دستویس و جدیدی از خود باقی می‌گذارد که مفاد آن در میان نزدیکان و بازماندگانش غوغا می‌آفریند.
برای هیچکس مشخص نیست که چرا هابارد تقریبا همه‌ی اموالش را برای مستخدم سیاه‌پوستش به ارث گذاشته. آیا او در هنگام تنظیم این وصیت‌نامه تحت تاثیر داروهای شیمی‌درمانی و آرام‌بخش بوده؟ و از همه مهم‌تر اینکه این اتفاقات چه ارتباطی با قطعه زمینی دارد که زمانی به نام "ردیف درختان افرا" شناخته می‌شد؟
این پرونده حقوقی پیچیده داستان جدیدی است که جیک بریگانس، وکیل دعاوی جوان و قهرمان مشهور داستان‌های گریشام در این کتاب درگیر آن می‌شود و برای حل آن تاریخچه زندگی چندین نسل از خانواده‌های جنوب آمریکا را وامی‌کاود.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"ست هابارد را در جایی که قول داده بود آنجا باشد پیدا کردند، اما نه درست در وضعیتی که انتظار می‌رفت. او در انتهای طنابی بود که در حدود 180 سانتی‌متر از زمین فاصله داشت و به‌آرامی در باد تاب می‌خورد. توده هوایی سرد نزدیک می‌شد و وقتی او را پیدا کردند خیس آب بود، اما این مهم نبود. شخصی خاطرنشان کرد که هیچ گلی برروی کفش‌های ست و هیچ رد پایی در زیر پاهایش نبود. پس بنابراین، وقتی که باران شروع شد، او احتمالا از دار آویزان شده و مرده بود. چرا مرگ او اهمیت داشت؟ در نهایت، دیگر مهم نبود.
برنامه‌ریزی و ترتیب دادن دار زدن خود از درخت آن‌قدرها هم ساده نیست. از قرار معلوم، ست همه‌چیز را در نظر گرفته بود. طناب با ضخامت در حدود دو سانتی‌متری بافت طبیعی مانیلی، تقریبا قدیمی بود و می‌توانست وزن ست را که ماه پیش در مطب دکتر 72 کیلو بود، به‌راحتی تحمل کند. بعدها، کارمند یکی از کارخانه‌های ست گزارش داد که رئیس خود را در حال بریدن قطعه‌ای پانزده‌متری از یک قرقره، درست یک هفته پیش از استفاده از آن، به آن طرز بهت‌آور دیده است ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 مجتبی پورفتحی:  جز این اشکال که پر از شخصیت‌های مختلفه که میان و میرن و آنقدر زیادن که از ذهنت می‌پرن، کتاب خوبیه. هر چند درک قوانین حقوقی استفاده شده توش واسه ما که عمده این قوانین رو تو کشورمون نداریم یکم سخته!