شناسنامه محصول
امینه، کبوتر حرم

امینه، کبوتر حرم

نویسنده: میریام هاری (Myriam Harry)
ترجمه: محمدعلی معیری
ناشر: علمی و فرهنگی
سال نشر: 1394 (چاپ 4)
قیمت: 8000 تومان
تعداد صفحات: 138 صفحه
شابك: 978-600-121-625-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 55 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (2.33 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'امینه، کبوتر حرم':

امینه، کبوتر حرم داستان شیرین شاعرانه‌ی عشق یکی از مه‌پیکران پرده‌نشین خاور زمین است به یک سپاهی از دیار باختر. در این داستان، نویسنده‌ی چیره‌دست ماجرای دلدادگی و بی‌قراری و دوران وصال و جدایی آنان را در دمشق به شیوه‌ای شیوا نقش زده است.
وی برخی آداب و رسوم و معتقدات مردم هر دو سرزمین را نقد، و زندگی زندانیان حرم را به خوبی نمایان کرده است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"سخت پریشان خاطر و مضطربم. قلم در دستم می‌لرزد و یادداشت‌های روزانه‌ی خود را بد خواهم نوشت. "مادام دولینی" این دفتر را "روزنامه‌ی ناکامی" نام نهاده و خود آن را در ازای یکی از قلیان‌های نی‌پیچی که فرانسویان شیفته‌ی آن هستند، از پاریس برایم آورده است.
دفتر یادبودم با صفحات براق و جلد اطلس بنفش‌رنگش بی‌اندازه قشنگ است و روی آن الفی از طلا نصب شده است. مادام دولینی نمی‌دانسته است که ما پس از عروسی نام شوهر را به خود می‌گیریم یا به اسم پدری نامیده می‌شویم و از این‌که به علامت‌های خانوادگی اعراب آشنا نیست، خیلی معذرت خواست. به عوض، قفل ظریفی برای آن تعبیه کرده است و چون کلید کوچک آن را به من می‌داد، از روی کنایه گفت: "برای این است که اسرار شما کاملا در آن محفوظ بماند." ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!