شناسنامه محصول
گرگ دریا
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

گرگ دریا

(The Sea-Wolf)
نویسنده: جک لندن (Jack London)
ترجمه: جواد پیمان
ناشر: علمی و فرهنگی
سال نشر: 1400 (چاپ 5)
قیمت: 97000 تومان
تعداد صفحات: 378 صفحه
شابك: 978-600-121-549-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 43 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'گرگ دریا':

هامفری ون ویدن، نجیب‌زاده و روشنفکر، در سفری دریایی در خلیج سانفرانسیسکو دچار سانحه می‌شود و توسط یک کشتی صید سگ‌ماهی به نام شبح نجات داده می‌شود. ناخدای کشتی، وولف لارسن، مرد زمخت و خشنی است و اصلا به خواهش‌های هامفری که از او می‌خواهد به ساحل برگردند و او را در سانفرانسیسکو پیاده کنند، توجه نمی‌کند. لارسن تصمیم می‌گیرد در سفر به سمت دریای ژاپن، هامفری را به عنوان خدمتکار شخصی همراه خود ببرد! به این ترتیب ون ویدن جوان که تا آن روز دست به سیاه و سفید نزده مجبور می‌شود اولین شغل جدی خود را روی عرشه شبح و تحت سرپرستی ناخدا لارسن آغاز کند.
هامفری در طی سفر متوجه می‌شود که ناخدا، با آنکه تحصیلات درست و حسابی ندارد، اما بسیار کتاب خوانده و درباره زندگی فلسفه و نگاه خاص خودش را دارد. همچنین او متوجه می‌شود که لارسن در اداره کشتی نسبت به زیردستانش بسیار بی‌رحم است و بر کارکنانش با روش ظالمانه‌ای حکومت می‌کند.
احساس دوگانه هامفری نسبت به ناخدا وقتی که سر و کله تعدادی کشتی‌شکسته دیگر بر روی عرشه "شبح" پیدا می‌شود و در میان آنها هامفری با دختر جوانی به نام ماد آشنا می‌شود، داستان را به سمت و سوی دیگری می‌برد ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"نمی‌دانم از کجا شروع کنم، فقط بعضی مواقع علت وقوع تمام این حوادث را به گردن چارلی فرت می‌گذارم. چارلی در دره‌ی میل زیر سایه‌های کوه تامال خانه‌ی ییلاقی داشت و زمستان را در آن‌جا می‌گذراند و برای سرگرمی آثار نیچه و شوپنهاور را می‌خواند. تابستان به شهر می‌رفت و در هوای داغ و غبارآلود شهر لاینقطع عرق می‌ریخت و کار می‌کرد.
اگر عادت نداشتم که بعدازظهر هر شنبه به خانه‌ی چارلی فرت بروم و تا صبح دوشنبه نزد وی بمانم، هرگز کسی مرا در آن بامداد دوشنبه‌ی ژانویه بر روی امواج خروشان آب در خلیج سانفرانسیسکو سرگردان نمی‌دید ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 فربد عالمي:  همانند كتاب مارتين ايدن حاوي نوعي روانشناسي و فلسفه در غالب داستاني گيرا مي‌باشد.