بخريد و بخوانيد ...
من از گردنم بدم میاد و افکار زنانه‌ی دیگر
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

من از گردنم بدم میاد و افکار زنانه‌ی دیگر

(I Feel Bad About My Neck: And Other Thoughts on Being a Woman)
نویسنده: نورا افرون (Nora Ephron)
ترجمه: کیهان بهمنی
ناشر: آموت
سال نشر: 1394 (چاپ 1)
قیمت: 25000 تومان
تعداد صفحات: 164 صفحه
شابك: 978-600-6605-44-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 16 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.33 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'من از گردنم بدم میاد و افکار زنانه‌ی دیگر':

نویسنده کتاب فیلمنامه‌نویس فیلم‌های معروفی همچون "وقتی هری با سالی آشنا شد" و "بی‌خوابی در سیاتل" است. این کتاب مجموعه مقالات این فیلمنامه‌نویس طنزپرداز در مورد مسائل مختلف مرتبط با زنان در دوره میانسالی و پس از آن است.
اولین مقاله کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"من از گردنم بدم میاد. واقعا هم بدم میاد. اگر گردنم را ببینید فکر می‌کنم شما هم بدتان بیاید ولی احتمالا آن‌قدر آدم محترمی هستید که به روی مبارک نیاورید. اگر هم خودم چیزی راجع به این موضوع به شما بگویم، مثلا بگویم "من اصلا نمی‌توانم حتی ریخت گردنم را تحمل کنم." شما بدون شک با یک حرف قشنگ جوابم را می‌دهید. مثلا می‌گویید "من که نمی‌فهمم راجع به چی حرف می‌زنی." البته شما دارید خالی می‌بندید اما من شما را می‌بخشم. خود من همیشه از این خالی‌ها می‌بندم. به‌خصوص به آن دسته از دوستانم که به من می‌گویند حال‌شان گرفته است چون زیر چشم‌شان پف کرده یا غبغب درآوردند، یا صورت‌شان چین و چروک خورده یا دور کمرشان چربی آورده و یا ‌آن‌‌هایی که نظرم را می‌پرسند که باید چشم‌شان را عمل کنند یا پوست صورت‌شان را بکشند یا بوتاکس تزریق کنند یا عمل لیپوساکشن کنند ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 مهسا طاهری:  فان، بامزه و ملس با افکار کاملا زنانه. مناسب برای تمام خانم‌هاست. این کتاب را سرکار می‌بردم و مواقعی که خلوت بود داستان‌های کوتاهش را می‌خواندم.
انرژی فوق‌العاده‌ای به من می‌داد. گاهی قاه قاه می‌خندیدم و همکاران مجبورم می‌کردند داستان را با صدای بلند برایشان بخوانم. خلاصه اینکه حالتان را جا میاورد.
ترجمه کتاب هم عالی بود.

 مهسا هوايي:  كتاب جالب و خواندني بود. خواندنش براي همه خانمهاي بالاي سي سال جالب خواهد بود، تجربيات و افكاري كه خارج از جغرافيا كاملاً زنانه هستند و اين كه در سنين بالاتر ممكن است چه احساسي نسبت به اين همه افكار وسواسي يا غمگين يا سخت‌گيرانه‌اي كه الان داريد، داشته باشيد، بامزه و گيراست.

 ماندانا روياني:  برای خانم‌هایی که شرایط سنی مشابه نویسنده را در زمان نوشتن این کتاب دارند توصیه می‌کنم که حتما کتاب رو بخوانند. جانا سخن از دل ما میگویی. اینقدر خوب و روان روحیه و مشکلات این سنین را برای خانم‌هایی که فعال بودند و هستند توضیح میده که یک درجه از امتیازش کم کردم. مخصوصا قسمت کورعین خفاش. چقدر از اینکه مجبورم وابسته به عینکم باشم کلافه هستم!!!!!