بخريد و بخوانيد ...
بئاتریس و ویرژیل
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

بئاتریس و ویرژیل

(Beatrice and Virgil)
نویسنده: یان مارتل (Yann Martel)
ترجمه: کاوه فولادی‌نسب، مریم کهنسال نودهی
ناشر: چشمه
سال نشر: 1401 (چاپ 3)
قیمت: 82000 تومان
تعداد صفحات: 195 صفحه
شابك: 978-600-229-467-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'بئاتریس و ویرژیل':

هنری نویسنده‌ای است که زندگی آرام و بی‌سروصدایی را می‌گذراند. او روزی متن نمایشنامه‌ای را از طریق پست دریافت می‌کند که توسط یکی از خوانندگانش برای او فرستاده شده. بعد از خواندن نمایشنامه، هنری تصمیم می‌گیرد فرستنده نامه را پیدا کند. او متوجه می‌شود که فرستنده یک تاکسیدرمیست (متخصص تاکسیدرمی یا "آکنده‌سازی"، فنی که برای نگهداری درازمدت پیکر جانوران برای نمایش آنها بکار می‌رود) است و وقتی به او مراجعه می‌کند، او هنری را با قهرمان‌های نمایشنامه‌ای که خوانده آشنا می‌کند. خری به نام بئاتریس و میمونی به نام ویرژیل که هر دو تاکسیدرمی شده‌اند! ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"رمان دوم هنری که مثل رمان اولش با نام مستعار منتشر شده بود، موفقیت‌های زیادی به دست آورد، جایزه‌های زیادی برد و به زبان‌های مختلفی ترجمه شد. از سراسر جهان، او را برای جلسه‌های رونمایی و جشنواره‌های ادبی دعوت کردند، مدرسه‌ها و انجمن‌های ادبی زیادی کتابش را بررسی کردند، در هواپیماها و قطارها مدام مردم را مشغول خواندن کتابش می‌دید، هالیوود درخواست کرد براساس کتابش فیلمی بسازد و غیره و غیره.
هنری کماکان به همان چیزی که یک زندگی طبیعی و بی‌نام و نشان بود، ادامه می‌داد. نویسنده‌ها معمولا کمتر مورد توجه عمومی قرار می‌گیرند. همه‌ی حرف‌ها به‌طور طبیعی حول و حوش کتاب‌های آن‌ها می‌چرخد. خواننده‌ها به سادگی جلد کتاب‌هایی را که خوانده‌اند به یاد می‌آوردند، ولی وقتی نویسنده را در کافه‌ای می‌بینند، "این همان ... این همان ... خب، گفتنش سخت است - موهایش بلند نبود؟ - اه، رفت." ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 صفورا زواران حسيني:  به اندازه زندگی پی چرخش داستان غیرمنتظره و نفس‌بر نبود. ولی دوستش داشتم. به نظرم نویسنده به هدفش که نوشتن یک اثر متفاوت و قصه‌دار در مورد جنگ جهانی دومه رسیده.