بخريد و بخوانيد ...
جایزه
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

جایزه

(The Prize)
نویسنده: ایروینگ والاس (Irving Wallace)
ترجمه: سیروس ارشادی
ناشر: امیرکبیر
سال نشر: 1394 (چاپ 2)
قیمت: 7500 تومان
تعداد صفحات: 183 صفحه
شابك: 978-964-00-1697-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 4 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (1 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'جایزه':

بنیاد نوبل در یک لحظه هیجان‌انگیز به شش نقطه دنیا تلگرامی مخابره می‌کند و دریافت‌کنندگان متوجه می‌شوند با انتخاب شدن به عنوان برنده‌ی این جایزه، به اوج افتخار رسیده‌اند و نام آن‌ها جاودانی شده است.
آنها برای دریافت جایزه به سمت سوئد حرکت می‌کنند اما هریک در زندگی‌شان مسائل و مشکلاتی دارند که همراه خود آن را به استهکلم می‌آورند. داستان‌نویس افسرده امریکایی که برنده جایزه ادبی شده خود را در مرگ همسرش مقصر می‌داند. زن و شوهر فرانسوی که بطور مشترک برنده جایزه شیمی شده‌اند در حال جدا شدن از یکدیگر هستند و ... ملاقات آنها با یکدیگر و رویدادهای که بر اثر این شهرت یک شبه رخ می‌دهد، زندگی هریک از آنها را بطور باورنکردنی تحت تاثیر قرار می‌دهد.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"زمستان تاریک استکهلم نزدیک بود و کنت برتیل جاکوبسن که عصای مخصوص قهوه‌ای رنگ خودش را در دست داشت احساس خوشحالی می‌کرد چون از این فصل سال خوشش می‌آمد. او می‌دانست که اگر در روزهای تاریک زمستان در آپارتمان راحت خودش روی دایره‌المعارفی که خاطرات نیم‌قرن گذشته را در خود داشت کار کند کسی از او ایراد نخواهد گرفت.
کنت جاکوبسن به پیاده‌رو "ستورگاتان" رسید و یک‌بار سرش را برگرداند تا نگاهی به پارک بیندازد و برای بار دوم به خودش گفت که روزهای شیرین سال فرارسیده است و امشب ... مخصوصا امشب شبی است که باید در خاطرش بماند. به این‌طرف و آن‌طرف خیابان نگاهی کرد تا مطمئن شود که عبور و مرور وسائل نقلیه قطع شده است بعد در حالی که عصایش را به‌صورت نیم‌دایره‌ای در هوا چرخ می‌داد عرض خیابان را پیمود و جلوی ساختمان باریک شش‌طبقه‌ای که همان ستورگاتان - 14 بود ایستاد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 سيده آسيه موسوي معاف:  از معدود کتاب‌هایی که نیمه‌کاره رهاش کردم ... از نیمه گذاشتن کتاب بدم میاد. حتی اگه از داستانی خوشم نیاد خودمو پایبند می‌دونم کتاب را تموم کنم. اما واقعا در مورد این کتاب نتونستم. هیچ کششی نداشت و هر بار دست می‌گرفتم حوصله‌ام سر می‌رفت. خیلی کسالت‌بار بود. با اینکه خلاصه‌اش جالب به نظر می‌رسید.