شناسنامه محصول
گروه محکومین
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

گروه محکومین

(In the Penal Colony)
نویسنده: فرانتس کافکا (Franz Kafka)
ترجمه: حسن قائمیان
ناشر: امیرکبیر
سال نشر: 1394 (چاپ 5)
قیمت: 4500 تومان
تعداد صفحات: 86 صفحه
شابك: 978-964-00-1694-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 3 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'گروه محکومین':

نیمی از کتاب (50 صفحه) به مقدمه‌ای که صادق هدایت با عنوان "پیام کافکا" نوشته اختصاص دارد. خود داستان درباره مکانی ناشناخته است که در آن عدالت (اعدام) با دستگاهی برقرار می‌شود که "افسر" طرز کار آن را برای "سیاح" که تازه به شهر آمده، توضیح می‌دهد. "افسر" به عملکرد و تاثیر مثبت دستگاه ایمان دارد اما با روی کار آمدن "فرمانده"ی جدید زمانه در حال تغییر است و قرار است که دیگر دستگاه مورد استفاده قرار نگیرد. "افسر" که رساندن دستگاه به جایگاه سابق خود را یگانه هدف خود می‌داند تصمیم دارد به هر روش که شده "فرمانده" را مجاب کند که استفاده از دستگاه تنها راه برقراری عدالت و قسط است ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"افسر به سیاح گفت: "این ماشین عجیبی است" و نگاهی تحسین‌آمیز به این ماشین عجیب که چم آن تو دستش بود انداخت. به نظر می‌آمد که سیاح صرفا برای رعایت ادب دعوت فرمانده را پذیرفته است. فرمانده از او درخواست کرده بود که در مراسم اعدام سربازی که به‌‌واسطه‌ی سرپیچی و اهانت به مافوق محکوم شده است حضور یابد. در خود سرزمین محکومین علاقه‌ای که مردم به این اعدام نشان می‌دادند، در حقیقت، چندان در خور ملاحظه نبود. در این دره‌ی کوچک ژرف و پرریگ که از هر سو به سراشیب‌های عریان محدود می‌شد، غیر از افسر و سیاح، و محکوم که آدمی بود سفیه با پوزه‌ی پهن و موهای انبوه و چهره‌ای فرسوده، کس دیگری دیده نمی‌شد. سربازی نیز در آن‌جا بود که زنجیر سنگین را در دست داشت. به این زنجیر زنجیرهای کوچکی که به قوزک پا، به مچ دست‌ها و همچنین به گردن محکوم محکم پیچیده شده بود متصل می‌شد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 هانيه سالاري:  این کتاب رو با ترجمه صادق هدایت خوندم و بسیار لذت بردم. به طرفداران آثار کافکا پیشنهاد می‌کنم حتما این کتاب رو مطالعه کنن.