شناسنامه محصول
گل‌های جنگ
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

گل‌های جنگ

(The Flowers of War)
نویسنده: گلینگ یان (Geling Yan)
ترجمه: مریم آقایی
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1394 (چاپ 1)
قیمت: 11000 تومان
تعداد صفحات: 197 صفحه
شابك: 978-600-182-151-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 65 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.2 امتیاز با رای 5 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'گل‌های جنگ':

دسامبر 1937. سربازهای ژاپنی نانکینگ را تصرف کرده‌اند. گروهی دختر مدرسه‌ای وحشتزده در محوطه یک کلیسای آمریکایی پنهان می‌شوند. شوجوئان سیزده ساله یکی از آن‌هاست که ما از دریچه‌ی چشم او شاهد وقایع تکان‌دهنده‌ای خواهیم بود. کلیسا که توسط پدر اینگلمن، کشیشی آمریکایی که سال‌هاست در چین اقامت دارد، اداره می‌شود، در جنگ میان چین و ژاپن محدوده‌ی بی‌طرف محسوب می‌شود. اما ژاپنی‌ها در جنگ از پیمان‌های بین‌المللی پیروی نمی‌کنند، به خیابان‌های شهر می‌ریزند و شهروندان غیرنظامی را غارت کرده و مورد تجاوز قرار می‌دهند. این مساله دخترها را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"شوجوئان وحشتزده از خواب پرید. اولین چیزی که فهمید این بود که کنار رختخوابش ایستاده. حدود پنج صبح یا شاید کمی زودتر بود. اول فکر کرد شاید خاموشی صدای تفنگ‌ها بیدارش کرده. توپخانه‌ای که چندین روز در حال غرش بود، ساکت شده بود. بعد متوجه لکه‌ی گرمی روی لباس خواب کتانی‌اش شد. پابرهنه و گیج ایستاده بود؛ خون بود. رطوبت به سرعت سرد شد. بالاخره برای او هم اتفاق افتاده بود، همان‌طور که برای هر زنی اتفاق می‌افتد.
رختخواب موقتی‌اش در میان ردیفی هشت‌تایی بود. راه باریکی برای عبور بود و بعد از آن هشت رختخواب دیگر. ساختمان‌ها در سراسر شهر نانکینگ در حال سوختن بودند و نور شعله‌ها از پس پرده‌هایی رد می‌شدند که پنجره‌های کوچک و بیضی شکل اتاق زیر شیروانی را می‌پوشاندند ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 الهه سعادتي:  کتاب قشنگی بود فقط کمی از ترجمه‌اش راضی نبودم. خیلی کم بعضی جاها، ولی کتاب موضوع قشنگی بود. از این ژانر خوشم اومد. ممنون.

 محمود موسوی:  در سایت نوشته بودید که کتاب سفارش مشترک بوده که اینگونه نبود اما در مجموع برای بنده که با ادبیات چین آشنایی خاصی نداشتم جالب بود.

 گلناز گرايلي:  جزو معدود کتابهایی که فیلم آن بسیار زیباتر از خود کتاب است

 افشین اسکندری:  برخلاف متن پشت کتاب که نوشته بود در خلال جنگ یک داستان عاشقانه شکل می‌گیره اما داستان نه عاشقانه بود نه به جنگ به خوبی پرداخته بود. شخصیت‌های زیاد و پراکنده‌ای داشت که خوب پرداخته نشدن و نتونستم باهاشون ارتباط برقرار کنم.
اما خب چند فصل آخر کتاب یهو خیلی خوب شد و یک رمان جنگی عاشقانه نسبتا خوب شد.