بخريد و بخوانيد ...
شهر گمشده: بازخوانی زندگی و آثار غلامحسین ساعدی

شهر گمشده: بازخوانی زندگی و آثار غلامحسین ساعدی

نویسنده: محمدحسن حبیبی 
ناشر: هرمس
سال نشر: 1393 (چاپ 1)
قیمت: 15000 تومان
تعداد صفحات: 296 صفحه
شابك: 978-964-363-897-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 2 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'شهر گمشده: بازخوانی زندگی و آثار غلامحسین ساعدی':

کتاب حاضر بخشی از وجود جریان روشنفکری ایران را در آیینه‌ی زندگی و آثار یکی از شاخص‌ترین نویسندگان معاصر کشورمان بررسی می‌کند و از آنجا که شخصیت این نویسنده، آثار و حتی زندگی خصوصی او عمیقا تحت تاثیر عقاید و وقایع زمانه‌اش قرار داشته است به واکاوی روابط و تاثیرات متقابل آنها بر یکدیگر می‌پردازد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"زمانه و روزگار کودکی و نوجوانی غلامحسین ساعدی دوره طوفانی و پرالتهابی بود که سرنوشت سیاسی ایران و جهان را در بیشتر سال‌های قرن بیستم رقم زد. روزگاری که ساعدی در آن چشم به جهان گشود، یا چنان‌که خود می‌گوید در تبریز روی خشت افتاد (مجابی، 1381، 136)، مملکت ایران دوره اوج دیکتاتوری رضاشاه را تجربه می‌کرد که بر ویرانه آرزوهای مشروطیت بنا شده بود.
این نسل از ایرانیان که دیکتاتوری رضاخانی را تجربه می‌کردند و دوران هرج و مرج پیشین را هم به خاطر داشتند در وضعیت متناقضی گرفتار شده بود. از سویی، رضاشاه تجسم تمام آن رویایی بود که آنان در دوره حکومت آشوب و هرج و مرج و خطر تجزیه ایران در دوران حکمرانی سست احمدشاه آرزویش را داشتند، یعنی داشتن ثبات و امنیت در سایه یک دولت ملی‌گرای فراگیر و مقتدر مرکزی، و مدرنیزه کردن ساختار کشور ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!