بخريد و بخوانيد ...
جانی دالر

جانی دالر

نویسنده: - 
ترجمه: جلال نعمت‌اللهی
ناشر: امیرکبیر
سال نشر: 1393 (چاپ 2)
قیمت: 7000 تومان
تعداد صفحات: 200 صفحه
شابك: 978-964-00-1609-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 4 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'جانی دالر':

جانی دالر کارآگاه مجموعه‌ای پلیسی به همین نام بود که در دهه‌های 50 و 60 میلادی از شبکه‌های رادیویی امریکا پخش می‌شد و شهرتی جهانی پیدا کرد.
چند سال بعد رادیو ایران نیز همین مجموعه را به صداپیشگی مرحوم حیدر صارمی منتشر کرد که مدت‌ها ادامه یافت و علاقه‌مندان زیادی داشت.
این کتاب برخی قصه‌های این مجموعه را شامل می‌شود که با ترجمه روان جلال نعمت‌اللهی به خوانندگان تقدیم می‌گردد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
اولین داستان کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"دهکده‌ی سرسبز و باصفای نیوکنت در ایالت کنتوکی، همیشه توجه شکارچیان را به خود جلب می‌کرد و از گوشه و کنار امریکا شکارچیان برای شکار خرگوش به سوی این دهکده رهسپار بودند تا خرگوش‌هایی را که از خوردن محصولات نیوکنت چاق و چله شده بودند، هدف گلوله قرار دهند.
سه خانه‌ی ییلاقی بر روی تپه‌ای قرار داشت، این سه خانه‌ی ییلاقی، یکی متعلق به آقای شاین که در سمت راست تپه و یکی خانه‌ی متروکی بود که اغلب شکارچیان یا سوداگران دوره‌گرد شب‌ها را در آن به روز می‌آوردند و خانه‌ی دیگری که در سمت چپ تپه قرار داشت، متعلق به آقای تامسون بود ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 محمود اسلاميان:  با وجود این همه کارآگاه و پلیس مشهور و معروف داستانی، شاید جایی برای جانی دالر نباشد خصوصا با کلمات نچسب و از رده خارج شده‌ای مثل (مستحفظ) به جای (محافظ) در ترجمه ؛ برای ما دهه‌ی شصتی‌های خورشیدی دهه‌ی شصت میلادی هیچ نوستالژیی هم ندارد که به پشتوانه‌ی آن به داستان حس چندانی پیدا کنیم. در کل داستانی در حد نوجوانان و عامه‌پسند بود.