شناسنامه محصول
بیگانه‌ای در دهکده
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

بیگانه‌ای در دهکده

(The Mysterious Stranger)
نویسنده: مارک تواین (Mark Twain)
ترجمه: نجف دریابندری
ناشر: امیرکبیر
سال نشر: 1395 (چاپ 6)
قیمت: 6000 تومان
تعداد صفحات: 159 صفحه
شابك: 978-964-00-1674-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 160 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.19 امتیاز با رای 21 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'بیگانه‌ای در دهکده':

داستان در قرن شانزدهم میلادی و در یکی از روستاهای اتریش می‌گذرد. سه پسر بچه در اطراف روستایشان به مرد عجیبی برمی‌خورند که توانائی‌های جالبی دارد. او نه تنها پسرها را با تردستی‌هایش شگفت‌زده می‌کند، بلکه داستان‌هایی که برای بچه‌ها تعریف می‌کند هم او را بیش از پیش محبوب شنونده‌های جوان‌اش می‌کند. داستان‌هایی که اغلب درباره ویژگی‌ها و خصوصیات نوع بشر هستند.
وقتی بچه‌ها از او می‌خواهند تا نام خود را به ایشان بگوید، او خود را "شیطان" معرفی می‌کند! نامی که در ابتدا آنها را می‌ترساند. اما با چرب‌زبانی غریبه، پسرها همچنان به دیدارهایشان با او ادامه می‌دهند و ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"زمستان سال 1590 بود. اتریش فرسنگ‌ها دور از جهان و جهانیان در خواب غفلت فرو رفته بود. قرون وسطا هنوز در آن سرزمین ادامه داشت و آن‌طور که معلوم شد خیال داشت تا ابد‌الدهر نیز ادامه یابد. بعضی حتی عقربه‌ی زمان را قرن‌ها به عقب برمی‌گرداندند؛ می‌گفتند که اگر وضع فکری و روحی مردم را ملاک قضاوت قرار دهیم، اتریش هنوز در "عصر اعتقاد" زیست می‌کند. البته غرض از این سخن، تعریف بود نه بدگویی؛ و مردم نیز این گفته را همان‌طور که منظور آن‌ها بود تلقی می‌کردند و همه‌ی ما از این تعریف به خود می‌بالیدیم.
من، هر چند پسر بچه‌ای بیش نبودم، این موضوع و همچنین لذتی را که از آن می‌بردم خوب به یاد می‌آورم ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 الهه طاهري:  اگر بنا به میل خود می‌توانستیم در جهان تغییراتی پدید آوریم، آن وقت جهان برای زیستن جای بسیار مناسب‌تری می‌شد.
كتاب جالبي بود

 الهه اميني:  کتاب فوق‌العاده تاثیرگذاری است .لحظه لحظه‌ش باعث میشه که شما به فکر فرو برید و زندگی رو بهتر ببینید. از خوندنش لذت بردم. بسیار عالی نوشته شده و ترجمه‌ی عالی داره.

 محسن زيبارفتار:  مارک تواین، می‌خوام بدونی که از خوندن این کتابت بی‌نهایت لذت بردم!!

 فربد عالمي:  نگاه جالب مارك تواين از زاويه ديد شيطان به ابناء بشر و يادآوري نويسنده به جهل و حماقت بسيار بني‌آدم كه ادعاي اشرف مخلوقات بودن دارن، در حالي كه رنگي از اشرافيت ذهني در انسان ديده نمي‌شود.

 مهناز سلطان‌پور:  كتابي بود كه من رو به چالش كشوند ... چي خيره چي شر؟ اصلن اتفاق بد وجود داره يا بهترين حالت براي آدم اتفاق ميوفته ... اصلن چرا شيطان ... من لذت بردم ... يه باره خووندمش و ساعتها فكر كردم. خيلي خيلي خوب بود.

 افشین اسکندری:  خیلی خوب بود، واقعا خیلی از دیدگاه جالبی به زندگی ما نگاه کرده بود. خیلی از خوندنش لذت بردم

 ابوالفضل بيات:  عالی و خواندنی با متن و ترجمه شیرین و دوست‌داشتنی ... داستانی درباره انسان بودن در عین حال که گوشزد می‌کند که حیوانات بیشتر از ما انسانیت دارند تا ما، و چه راه خطایی می‌رویم وقتی خطایی را حیوانی می‌انگاریم در حالی که حیوانات هیچگاه چنین کارهایی نمی‌کنند.

 علي شفيعي:  ترجمه‌ای فوق‌العاده روان و شیرین از استاد دریابندری و در محتوی مضمونی بسیار تاثیرگذار از شناخت نوع بشر از زاویه نگاهی فرازمینی. محتوای جالبی داشت برام

 مرضیه انصاری‌راد:  کتاب انقد جملات شاهکار و قابل تأمل داره که نمیتونم بهترینش رو انتخاب کنم! واسه آدمایی که نسبت به زمان بی‌تفاوت هستن یه جور تلنگره، همچنین خیلی ساده به محدودیت‌هایی که با افکارمون ایجاد می‌کنیم در عین بی‌خبری اشاره شده. فقط آخرش به نظرم خیلی سریع تموم شد!

 امير مارالاني:  یک چالش اخلاقی واسه آدم درست می‌کنه، یا بهتر بگم چیزهایی رو که گاهی "خوب" یا "بد" می‌بینیم رو به چالش می‌کشه. خیلی خوشم اومد

 صفورا زواران حسيني:  با مضمون کتاب احساس نزدیکی نکردم. وگرنه که خیلی خوب خواننده رو ارادتمند شیطان و تحلیل‌هاش می‌کنه.