شناسنامه محصول
شهر زنان بیوه: روایت زنی عراقی از جنگ و مقاومت
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

شهر زنان بیوه: روایت زنی عراقی از جنگ و مقاومت

(City of Widows: An Iraqi Woman's Account of War and Resistance)
نویسنده: حیفا زنگنه 
ترجمه: لیلی فرهادپور
ناشر: ثالث
سال نشر: 1394 (چاپ 1)
قیمت: 14000 تومان
تعداد صفحات: 224 صفحه
شابك: 978-964-380-981-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 6 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'شهر زنان بیوه: روایت زنی عراقی از جنگ و مقاومت':

نویسنده کتاب که متولد عراق است در میانه دهه 1970 بخاطر فعالیت‌هایش در حزب کمونیست عراق توسط رژیم بعث عراق زندانی می‌شود اما از اعدام می‌گریزد و پس از چندی آزاد می‌شود. او مدتی هم به فعالیت در سازمان آزادیبخش فلسطین می‌پردازد و پس از آن به انگلستان می‌رود.
او در این کتاب تلاش کرده تا از وضعیت کشورش عراق پس از اشغال توسط آمریکا و سقوط رژیم صدام تصویری از دیدگاه یک زن فعال اجتماعی سکولار ارائه دهد.
بخش اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"برای درک تغییراتی که در جامعه‌ی مدنی عراق معاصر روی داده است، و موقعیت زنان در این کشور را نیز شامل می‌شود، باید به سرچشمه‌ی حاکمیت در عراق معاصر نگاهی بیفکنیم و همچنین بر ریشه‌های بنیادین ساختارهای دولت، اقتصاد و سیاست در این کشور - که اتفاقات اخیر آن‌ها را بیشتر مشخص ساخته است - تامل کنیم. البته این ساختارها عمیقا در تاثیرات جغرافیایی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگی‌ای ریشه دارد که به قرن‌های قبل باز می‌گردد.
چهار قرن حکومت عثمانی، از قرن شانزده تا نوزده میلادی، قدرت یکپارچه‌ای را در خاورمیانه به وجود آورد. در عراق، این به معنای دست یافتن به ساختاری جامع بود تا به ده‌ها حکومت ارباب و رعیتی و ملوک الطوایفی، مسئله حفظ سیستم آبیاری و همچنین نوع برخورد با قبایل متخاصم نظمی ببخشد. این ساختار اگرچه نتوانست از شر قبیله‌گرایی‌ها خلاصی یابد، اما در کاهش تاثیرات خشونت‌بار و فاسد آن موفق بود ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!