بخريد و بخوانيد ...
مسخ و درباره‌ی مسخ
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

مسخ و درباره‌ی مسخ

(The Metamorphosis)
نویسنده: فرانتس کافکا، ولادیمیر ناباکوف 
ترجمه: فرزانه طاهری
ناشر: نیلوفر
سال نشر: 1402 (چاپ 14)
قیمت: 85000 تومان
تعداد صفحات: 139 صفحه
شابك: 978-964-448-045-4
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.67 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'مسخ و درباره‌ی مسخ':

قهرمان داستان یک بازاریاب است که بخاطر کارش اغلب به شهرهای مختلف سفر می‌کند. او یکروز صبح پس از بیدار شدن متوجه می‌شود که به یک حشره‌ی عظیم‌الجثه تبدیل شده است و ... داستان با شرح چگونگی برخورد او و اعضای خانواده‌اش با این حقیقت وحشتناک ادامه پیدا می‌کند.
مترجم کتاب، علاوه بر متن داستان معروف کافکا، ترجمه متن مقاله‌ای از ولادیمیر ناباکوف را نیز "درباره مسخ" به این مجموعه افزوده است.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"یک روز صبح، گرگور زامزا از خوابی آشفته بیدار شد و فهمید که در تختخوابش به حشره‌ای عظیم بدل شده است. بر پشت سخت و زره‌مانندش خوابیده بود و سرش را که کمی بلند کرد شکم قهوه‌ای گنبد شکل خود را دید که به قسمت‌های محدب و سفتی تقسیم می‌شد و چیزی نمانده بود که تمامی رواندازش بلغزد و از رویش پس برود. پاهای متعددش، که در قیاس با ضحامت باقی بدنش از فرط لاغری رقت‌انگیز بودند، بی‌اختیار جلو چشمانش پیچ و تاب می‌خوردند.
با خود گفت که چه بر سرم آمده است؟ خواب نمی‌دید. اتاقش، که گرچه کم و بیش کوچک بود اما اتاق خواب معمولی یک انسان بود، آرام در میان چهاردیوار آشنا قرار داشت. بالای میز که مجموعه‌ای از مسطوره‌های پارچه رویش پر و پخش شده بود - آخر زامزا بازاریاب شهرستان‌ها بود - تصویری آویزان بود که چندی قبل از یک مجله‌ی مصور چیده و با قلاب طلایی زیبایی قابش کرد بود ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 محمود اسلاميان:  در این دوره و زمانه که بسیاری همدیگر را خوک کثیف و موش کثیف و سوسک کثیف می‌بینند شاید خواندن این اثر نمادین که برخی روشهای پوسیده‌ی زندگی یکنواخت و دیدگاه برخی نسبت به دیگران را حتی اگر از یک خانواده باشند به چالش می‌کشد، خالی از لطف و بهره‌گیری نیست