شناسنامه محصول
میان‌ستاره‌ای به روایت علم
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

میان‌ستاره‌ای به روایت علم

(The Science of Interstellar)
نویسنده: کیپ تورن (Kip Thorne)
ترجمه: پوریا ناظمی، حسین شهرابی
ناشر: کارگاه
سال نشر: 1394 (چاپ 1)
قیمت: 49000 تومان
تعداد صفحات: 435 صفحه
شابك: ?
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'میان‌ستاره‌ای به روایت علم':

فیلم میان‌ستاره‌ای (Interstellar) که در سال 2014 با کارگردانی کریستوفر نولان بر پرده سینماهای جهان به نمایش درآمد، یکی از مهم‌ترین فیلم‌های علمی‌تخیلی سال‌های اخیر بود. این فیلم که داستان خود را در بستر علم و بر لبه مرزهای آگاهی ما از جهان روایت می‌کرد، سعی کرده بود تا حد امکان به مفاهیم علمی پایبند بماند. یکی از دلایل چنین وفاداری حضور فعال شخصیتی مانند کیپ تورن، فیزیکدان برجسته معاصر در فرآیند ساخت این فیلم است. اینک کیپ تورن در کتابی که در دست دارید به توضیح عمیق‌تر مفاهیم علمی فیلم میان‌ستاره‌ای پرداخته است. او به بهانه این فیلم امکانات ما در جهان علم را بازگو می‌کند و توضیح می‌دهد آنچه در این فیلم دیده‌ایم در جهان واقعیت چه جایگاهی دارد ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"میان‌ستاره‌ای ریشه در رابطه‌ی عاطفیِ شکست‌خورده‌ای دارد که به یک دوستی و شراکت خلاقانه منجر شد.
در سپتامبر سال 1980، یکی از دوستانم، کار ساگان (Carl Sagan)، به من تلفن زد. او می‌دانست که من پدری مجردم که دست‌تنها مشغول بزرگ‌کردن دختر نوجوانم هستم (حداقل سعی می‌کردم این کار را بکنم و خیلی هم در این کار خوب نبودم) و در جنوب کالیفرنیا زندگی مجردی خود را سپری می‌کنم (وضعم در این کار فقط کمی بهتر از مورد قبلی بود) و درعین‌حال فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه‌ی فیزیک نظری دنبال می‌کنم (در این مورد وضعم خیلی از دو تای قبلی بهتر بود).
کارل تلفن زده بود که پیشنهاد یک قرار ملاقات بی‌مقدمه با یکی از دوستانش را به من بدهد؛ قراری برای آشنایی با لیندا اوبست و برای شرکت در مراسم رونمایی از سریان تلویزیونی در آستانه‌ی پخش ساگان به نام "کیهان" (کاسموس / Cosmos). لیندا شخصیتی باهوش و زیبا بود و ویراستار بخش پادفرهنگ‌ها و علوم مجله‌ی نیویورک‌تامیز بود که تازگی‌ها به لس‌آنجلس نقل‌مکان کرده بود ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!