بخريد و بخوانيد ...
من، پیش از تو
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

من، پیش از تو

(Me Before You)
نویسنده: جوجو مویز (Jojo Moyes)
ترجمه: مریم مفتاحی
ناشر: آموت
سال نشر: 1403 (چاپ 94)
قیمت: 375000 تومان
تعداد صفحات: 536 صفحه
شابك: 978-600-6605-42-5
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 25 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.94 امتیاز با رای 16 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'من، پیش از تو':

لوئیزا کلارک یک دختر بیست و شش ساله عادی است که زندگی‌ای معمولی را در کنار پدر و مادرش و به همراه دوست پسرش می‌گذراند. اما اوضاع وقتی او کارش را از دست می‌دهد به هم می‌ریزد. خانواده لوئیزا نگران هستند چون برای زندگی به درآمد او وابسته‌اند. بنابراین لوئیزا شروع به جستجو برای کار می‌کند و بالاخره موفق می‌شود تا مراقبت از ویل ترینر را برعهده بگیرد. ویل مرد پر شر و شور و بسیار موفقی بوده که زندگی هیجان‌انگیزی را پشت سر گذاشته. او به دور دنیا سفر کرده، معامله‌های بزرگی را جوش داده و تا توانسته به ورزش و تفریح پرداخته. اما همه اینها با یک تصادف که او را علیل و فلج بر روی صندلی‌چرخ‌دار قرار داده، به پایان رسیده است. و حالا این وظیفه لوئیزا است که او را از وضعیت افسردگی روحی که گریبان‌گیر اوست در آورد …
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"وقتی از حمام بیرون می‌آید، زن هم بیدار شده است، به بالش تکیه داده و کتابچه‌ی راهنمای مسافرت کنار تختخوابش را ورق می‌زند. یکی از بلوزهای مرد را پوشیده و موهای بلندش طوری به‌هم ریخته که ناخودآگاه شب گذشته را به ذهن می‌آورد. مرد همان‌جا می‌ایستد و با حوله موهایش را خشک می‌کند، سرخوش از یادآوری خاطرات است.
زن سرش را از کتابچه بلند می‌کند و لب ور می‌چیند. شاید سنش برای این کار کمی زیاد باشد، ولی مدت نه‌چندان طولانی آشنایی این فرصت را به زن می‌دهد خود را کمی لوس کند.
- حتما باید کاری انجام بدهی که به کوهنوردی مربوط شود، یا حتما باید توی دره‌های تنگ و باریک بچرخی؟ اولین تعطیلات درست و حسابی ماست. واقعا کدام مسافرت هست که هم می‌توانی از شر لباس خلاص شوی و هم …
وانمود می‌کند چندشش شده است. بعد ادامه می‌دهد:
- هم پشم گوسفند بپوشی ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 محدثه قربان صباغ:  به نظر من کتاب فوق‌العاده جذاب و زیبایی بود. دیدگاه انسان رو به نقطه‌های تاریک زندگی‌اش از دید کسی که داره می‌میره باز می‌کنه. اینکه فرصت اندک باید زندگی کرد. جملات زیبا و ترجمه زیباترش کتاب رو برایم بسیار خاطره‌انگیز کرد پیشنهاد می‌کنم اگر کسی در زندگی به بطالت عمر می‌گذراند نگاهی به این کتاب بیاندازد صرف‌نظر از پایان غم‌انگیزش.

 فاطيما فيروزي:  من پيش از تو حس زندگي ميده
انگار كه از بين صفحه‌هاي كتاب لوئيزا سرشو بيرون ميكنه و يه پروانه‌ي بزرگ سفيد و زرد و قرمز رو ميذاره روي بينيت

 بنفشه بامداد:  داستان بسیار جذاب، روان و تاثیرگذار با ترجمه بسیار خوب خانم مریم مفتاحی است. از آن دست کتابهایی است که دوست داشتم یک نفس تا آخر بخوانم. جذابیت فیلم ساخته شده بر اساس این داستان به اندازه خود کتاب بوده و بسیار به متن کتاب وفادار است.

 مریم خسروی:  کاملا جذاب، به شدت دنبال زمان می‌گردی تا زودتر به انتها برسی، حتی لحظات غمناکش نیز چیزی از لذت خواندن کم نمی‌کند، عالی!

 هدي تقي‌پور:  داستان تكراري بود، اما زبان نوشتار و حتي بعضي قسمت‌ها طنز قشنگي داشت

 الهه طاهري:  شروع داستان فوق‌العاده بود و هرچی جلوتر می‌رفت بهتر و بهتر می‌شد، اما وقتی تمام شد، به معنای واقعی کلمه منفجر شدم!
پایان داستان وحشتناک بود (از نظر من). شاید منطقی و عقلانی بود ولی نمی‌فهمم چرا کتابی که اینطور از امید و اشتیاق به زندگی حرف می‌زد ناگهان با یه ضربه مهلک همه چیز رو خراب کند؟! شاید من هم همونطور که خود نویسنده تاکید داشت شرایط رو درک نمی‌کنم و چیزی نمی‌فهمم اما در پایان بیشتر از هرچیزی فقدان باورهای معنوی و مذهبی در دنیای مدرن و فرهنگ غربی به چشمم اومد!
در نهایت به نظرم سه ستاره به خاطر مهارت نویسنده در به تصویر کشیدن وقایع و شرایط داستان تنها امتیازی باشه که می‌تونم به این کتاب بدم