بخريد و بخوانيد ...
هری پاتر و سنگ جادو (ویراست دوم)
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

هری پاتر و سنگ جادو (ویراست دوم)

(Harry Potter and the Sorcerer's Stone)
نویسنده: جی. کی. رولینگ (J.K. Rowling)
ترجمه: سعید کبریایی
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1403 (چاپ 6)
قیمت: 220000 تومان
تعداد صفحات: 348 صفحه
شابك: 978-600-182-828-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 18 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.81 امتیاز با رای 21 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'هری پاتر و سنگ جادو (ویراست دوم)':

این کتاب اولین داستان از مجموعه داستان‌های هری پاتر است. در این داستان خواننده برای اولین‌بار با هری پاتر آشنا می‌شود.
هری پسر یتیمی که پدر و مادرش را از دست داده، در شبی تاریک به خاله و شوهر خاله‌اش سپرده می‌شود تا از او مواظبت کنند و او را بزرگ کنند. هری در خانه‌ی خاله‌اش خیلی سختی می‌کشد. خانواده‌ی خاله‌ی هری بسیار پسرشان دادلی را لوس می‌کنند و در عوض هرچه دستشان می‌رسد به هری سرکوفت می‌زنند و او را اذیت می‌کنند.
اما پس از سال‌ها، درست وقتی زمان مدرسه رفتن هری می‌شود اتفاقی می‌افتد. آدم‌های عجیبی از راه می‌رسند و هری را با خود به شگفت‌انگیزترین مدرسه‌ی شبانه‌روزی دنیا می‌برند. به مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز.
در هاگوارتز است که بالاخره هری متوجه می‌شود چه بلایی بر سر پدر و مادرش آمده و …
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"آقا و خانم دورسلی ساکن خانه‌ی شماره‌ی چهار خیابان پریوت درایو بودند. خانواده‌ی آن‌ها بسیار معمولی و عادی بود و آن‌ها از این بابت بسیار راضی و خشنود بودند. این خانواده به هیچ وجه با امور مرموز و اسرارآمیز سر و کار نداشتند زیرا سحر و جادو را امر مهمل و بیهوده‌ای می‌پنداشتند و علاقه‌ای به این گونه مسائل نداشتند.
آقای دورسلی مدیر شرکت دریل‌سازی گرونینگز، مردی درشت‌اندام و قوی هیکل بود با گردنی بسیار کوتاه که سبیل بلندی داشت. همسر او، خانم دورسلی زنی لاغراندام بود با موهای بور و گردنی کشیده و بلند. بلندی گردنش بسیار برایش مفید بود زیرا بیش‌تر وقتش را صرف سرک کشیدن به خانه‌ی همسایه‌ها می‌کرد. آن‌ها پسری داشتند به نام دادلی که به عقیده خودشان لنگه نداشت ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 بنفشه بامداد:  کتاب پر است از ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز چند نوجوان ۱۱ ساله که با وجود اینکه کلمه به کلمه‌ی داستان آن را می‌دانستم، از مطالعه‌ی آن لذت بردم. اکثر خوانندگان داستان‌های هری پاتر -چه خوانندگان مبتدی چه خوانندگان حرفه‌ای و صاحب نظر- در مورد این داستان‌ها برداشت‌ها و نظرات مخصوص به خود را دارند و این یکی از جذابیت‌های این کتاب است. به نظر من هاگوارتز نماد یک جامعه با انسان‌های دارای رفتار و پندار متفاوت است که نحوه‌ی زندگی و سرنوشت هر کدام از آنها به زیبایی در این داستان به نمایش گذاشته شده است. ترجمه‌ی کتاب بسیار سلیس و روان است. اما با وجود این که من چاپ ۴۷ کتاب را مطالعه کردم، هنوز اشتباه‌هایی در آن به چشم می‌خورد که پس از این همه مدت برطرف نشده است.