شناسنامه محصول
قاب‌های خالی

قاب‌های خالی

نویسنده: فهیم عطار 
ناشر: هیلا
سال نشر: 1398 (چاپ 2)
قیمت: 22000 تومان
تعداد صفحات: 208 صفحه
شابك: 978-600-5639-33-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 23 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.5 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'قاب‌های خالی':

داستان از زبان شهاب حکایت می‌شود که به پیشنهاد دوستش به ترنج اربابی که روان‌شناس است مراجعه می‌کند. او برای ترنج از پونه می‌گوید و اینکه دلیل افسردگی‌اش چیست. اما ترنج خودش هم در زندگی مشکلاتی دارد و ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
" "آقای مهران، نوبت شماست."
دخترک مو طلایی خودش را کشید کنار تا من وارد اتاق بشوم. اتاق نیمه تاریک بود با کاغذدیواری قرمز. بیرون باران تندی می‌بارید و قطره‌هایش پنجره‌های قدی اتاق را پولک پولک کرده بود. زنی سیاه‌پوش کنار پنجره ایستاده بود و خیابان خیس را تماشا می‌کرد. انگار تازه متوجه آمدنم شده باشد، سرش را برگرداند و از کنار پنجره کنار کشید و دستش را دراز کرد: "سلام، ترنج اربابی هستم. خوشوقتم از دیدارتون."
انتظار نداشتم به این خوبی فارسی حرف بزند. آمدنم به اصرار سیامک بود. گفته بود ترنج از دکترهای خوب سیاتل است، آدم باهوش و صبوری که فارسی هنوز یادش نرفته. سیامک گفته بود: "اربابی راست کار خودته شهاب. پونزده ساله که می‌شناسیمش. اون وقت‌ها که عزیزجون رفته بود تو لک، ترنج دوباره سرپاش کرد. بهترین روان‌شناس سیاتل، درس‌خونده استنفورد، می‌دونی که یعنی چی؟ الکی نیس. در ضمن مثل خودت یه نموره دیوونه‌ست، یه نوبت بگیر و برو پیشش، ببین چی می‌گه. خب؟" ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 علي شفيعي:  از اون دست کتابهایی که دوست نداشتم زمین بگذارمش و تو چهار، پنج روز تمومش کردم، ویرایش همزمان دو روایت از گذشته و حال قهرمانهای داستان بدون اینکه فلش‌بکهای زیاد، گیجتون کنه، بر زیبایی این اثر افزوده است. در آستانه پنجاه سالگی، هم نسل بودنم با شخصیت قصه و آنچه بر او و همه ما گذشت این قصه رمانتیک رو در ذهنم جاودانه ساخت.