بخريد و بخوانيد ...
داستان‌هایی از گنجینه‌ی خرد چین
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

داستان‌هایی از گنجینه‌ی خرد چین

(A Treasury of China's Wisdom: A Story Book for Everyone)
نویسنده: چینگ هوآ تانگ (Tang Chinghua)
ترجمه: مریم مفتاحی
ناشر: معین
سال نشر: 1393 (چاپ 1)
قیمت: 27000 تومان
تعداد صفحات: 584 صفحه
شابك: 978-964-165-105-5
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 3 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'داستان‌هایی از گنجینه‌ی خرد چین':

این کتاب حاصل سال‌ها مطالعه در ادبیات کلاسیک چین و بررسی کل تاریخ وسیع چین است. کتاب‌هایی مانند "توطئه‌چینی‌های کشورهای جنگنده"، "داستان سلسله یونگ"، "وقایع‌نامه سه پادشاهی" و "تاریخ امپراطوری مینگ" مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند.
خردمندی ارائه شده در این آثار کلاسیک، هنوز هم به مثل نخستین باری که آن را خواندم برایم ارزشمند و در زندگی روزمره‌ام کاربرد دارند. دوست دارم خوانندگان را هم در شوق و لذت آن سهیم کنم.
بیایید همسفر شویم و کاوشی نوین را آغاز کنیم و گنج‌های بی‌شمار خرد چین را کشف و باز کشف کنیم. (برگرفته از پیشگفتار نویسنده کتاب)
کتاب مجموعه مفصلی است از حکایت‌های چینی در زمینه‌های گوناگونی همچون "تعلیم و تربیت"، "رهبری، مدیریت و روابط انسانی"، "پایان، ثروت و میانه‌روی"، "شوخ‌طبعی، اراده و هنر برنده شدن" و ...
یکی از حکایت‌های کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"در قرن شانزدهم، و در زمان سلسله‌ی "مینگ"، شهردار فاسدی در شهری در نزدیکی "شانگهای" امروز حکمرانی می‌کرد. وقتی خبر رسید که فرستاده‌ی امپراتور برای سرکشی به آنجا می‌رود، شهردار سخت ناراحت شد.
در نزدیکی "شانگهای" و در شهری به نام "سوجو" دزد معروفی می‌زیست. می‌گفتند بدون ایجاد کمترین صدایی می‌تواند از دیوار بالا رود، گویی روی زمین راه می‌رود. در جنگ‌ها نیز گرچه آرام و بی‌دغدغه به نظر می‌رسید به سرعت برق حمله می‌کرد. با این‌همه، مردی بسیار بلندنظر بود.
شهردار با خود اندیشید که چرا از آن دزد مشهور کمک نگیرد؟
بنابراین پیغامی همراه با هدایایی گرانبها برای او به "سوجو" فرستاد. دزد شادمان گشت و بی‌درنگ رهسپار شهر شد و به دیدار شهردار شتافت ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!