بخريد و بخوانيد ...
پسری روی سکوها

پسری روی سکوها

نویسنده: حمیدرضا صدر (Hamid Reza Sadr)
ناشر: چشمه
سال نشر: 1402 (چاپ 8)
قیمت: 420000 تومان
تعداد صفحات: 490 صفحه
شابك: 978-600-6846-27-9
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'پسری روی سکوها':

پسری روی سکوها جزئیات گفته و نگفته‌ی بیش از چهار دهه فوتبال ایران است. بازتابنده‌ی تاریخ و سیاست همان سال‌ها. آمیخته با درددل‌های خصوصی. بی‌پروا.
وقایع‌نگاری‌یی است به روایت حمیدرضا صدر به عنوان یک شیفته فوتبال و ناظری بی‌تاب که از زدن نیش به خودش پروایی نداشته. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
متن اصلی کتاب با شرح بازی ایران و عراق در سال 1342 اینگونه آغاز می‌شود:
"نمی‌دانی موج متوسط چیست. اطلاعی از ماهیت موج کوتاه نداری. نمی‌دانی هرتز و سیگنال چیستند، نمی‌دانی مدولاسیون و فرکانس چه مفهومی دارند، با این وصف نخستین عنصر حیرت‌انگیزی که کشف کرده‌ای همین جعبه‌ی کوچولو بوده است: رادیو. آمیزه‌ی سیم و پیچ، فلز و کائوچو، لاستیک و چوب. جعبه‌ای که تا مدت‌ها تصور می‌کنی آدم‌کوچولوهایی درونش زندگی می‌کنند. در آن پرسه می‌زنند. می‌خورند. می‌خوابند. حرف می‌زنند. عشق می‌ورزند. می‌دوند. می‌جنگند. ساز می‌نوازند و آواز می‌خوانند. فکر می‌کنی در این جعبه‌ی کوچولو دنیایی بزرگ‌تر از دنیای اطرافت بر پا شده. دنیایی که فقط صدای آدم‌هایش را می‌شنوید. دنیایی صوتی و بس شورانگیز. خیلی بعدها جزئیات توضیحات پدرت درباره "صدا" و "صوت" را می‌فهمی. این‌که صدا یکی از انواع انرژی است. این که واژه‌ی "صدا" معرب "سدا"ی پارسی است. این‌که پشت آن قاب آدم‌هایی پرسه نمی‌زنند.
یکی از تفاوت‌های نسل شما با نسل بعد در مراوده با همین جعبه‌ی کوچولو نهفته. با همین رادیو. عنصری که برای شما شگفت‌آور است و برای بعدی‌ها در حاشیه قرار می‌گیرد. برای شما کشفی از زندگی است و برای آن‌ها بی‌اهمیت. شما فرمان "ساکت شو" را در هر خانه‌ای در اشاره به رادیو روشن‌شده می‌شنوید. اشاره‌ها را می‌بینید. انگشت بر لب گذاشتن‌ها به علامت سکوت را. هشدار "هیس" را ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!