شناسنامه محصول
فلسفه‌ای برای زندگی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

فلسفه‌ای برای زندگی

(A Guide to the Good Life: The Ancient Art of Stoic Joy)
نویسنده: ویلیام اروین (William B. Irvine)
ترجمه: محمود مقدسی
ناشر: نشر گمان
سال نشر: 1401 (چاپ 13)
قیمت: 142000 تومان
تعداد صفحات: 377 صفحه
شابك: 978-600-7289-07-5
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 21 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'فلسفه‌ای برای زندگی':

خیلی از ما اصلا نمی‌دانیم هدف اصلی زندگی‌مان چیست. شاید بدانیم در هر دقیقه از زندگی یا هر دهه از عمرمان چه می‌خواهیم، اما هرگز درنگی نکرده‌ایم تا به هدف اصلی زندگی‌مان بیندیشیم. بدون "فلسفه‌ای برای زندگی" ممکن است بد زندگی کنیم. یعنی با وجود تمام سرگرمی‌های لذت‌بخشی که داریم ممکن است در آخر کار، زندگی را با تلخکامی به پایان ببریم و وقتی در بستر مرگ افتاده‌ایم ببینیم تنها فرصتمان برای زندگی را از دست داده‌ایم. ویلیام اروین با کاوش در فلسفه رواقیون باستان و با استفاده از تجربه‌های شخصی‌اش در مسیر رواقی زیستن، نشان می‌دهد چطور بینش‌ها و توصیه‌های عملی رواقیون می‌تواند به ما، آدم‌های دنیای امروز، کمک کند بهتر زندگی کنیم. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
مقدمه کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"از زندگی چه می‌خواهید؟ ممکن است بگویید همسری مهربان، کاری خوب و خانه‌ای زیبا. اما اینها صرفا چیزهایی است که شما "در" زندگی می‌خواهید. وقتی می‌پرسم از زندگی چه می‌خواهید، منظورم کلی‌ترین معنای ممکن این پرسش است. سوالم مربوط به هدف‌هایی نیست که هر روز در آغاز فعالیت‌های روزانه در سر دارید. پرسشم مربوط به هدف اصلی شما در زندگی است. به عبارت دیگر، سوالم این است: در میان چیزهایی که درجستجویشان هستید، کدام‌یک برای شما از همه ارزشمندتر است؟
خیلی‌ها حتی نمی‌دانند هدف اصلی زندگی‌شان چیست. این‌جور آدم‌ها شاید بدانند در هر دقیقه از زندگی یا هر دهه عمرشان چه می‌خواهند. اما هرگز درنگی نکرده‌اند تا به هدف اصلی زندگی‌شان بیندیشند. البته می‌توان فهمید چرا به این مسئله نمی‌اندیشند. فرهنگ ما افراد را به فکر کردن در مورد این چیزها ترغیب نمی‌کند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!