شناسنامه محصول
تجربه‌ای ایرانی-امریکایی

تجربه‌ای ایرانی-امریکایی

نویسنده: سعید قهرمانی 
ناشر: هرمس
سال نشر: 1393 (چاپ 1)
قیمت: 18000 تومان
تعداد صفحات: 285 صفحه
شابك: 978-964-363-875-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 5 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'تجربه‌ای ایرانی-امریکایی':

در امریکا کتاب‌های زیادی در مورد زندگی در ایران دو قرن اخیر نوشته شده و می‌شود. بعضی خاطرات دوران زندگی خویش را در ایران می‌نویسند و برخی رویدادهای تاریخی و اجتماعی زمان خویش یا روزگاران پدر و مادر یا اجدادشان را در قالب داستان یا نوشته‌ای تاریخی درمی‌آورند. در این بازار پررونق، کمتر کسی به زندگی ایرانی‌های مقیم خارج پرداخته است. بی‌شک در بین میلیون‌ها ایرانی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند، برای بعضی از آنها در مهاجرت اتفاقات جالب توجهی رخ داده است و برخی نیز زندگی‌های نادر و عجیبی را تجربه کرده‌اند. در این کتاب نویسنده به شرح برخی از این تجربه‌ها پرداخته است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

داستان "با مونی‌ها" با این جملات آغاز می‌شود:

"پرویز جوان بیست و یک‌ساله بلندقد خوش‌اندام و سربه‌راهی بود که از دانشگاه صنعتی شریف که در آن زمان‌ها آریامهر نام داشت فارغ‌التحصیل شد و برای ادامه تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی به امریکا رفت. در بدو ورود، چند روزی به دیدار عموی خویش و خانواده او شتافت که از دیرباز در شهر تاریخی فیلادلفیا مقیم بودند. آنها از پرویز پذیرایی مفصلی نموده و مهربانی‌ها کردند و علاوه بر فیلادلفیا، به او دیدنی‌های شهرهای نیویورک و واشنگتن و پرینستون را بدون کم و کاست و با حوصله و اشتیاق نشان دادند.

این اولین مسافرت پرویز به خارج از ایران بود و برای او همه چیز تازگی داشت. او از این همه سیر و سیاحت سخت سرمست و بشاش می‌نمود و در کلیات و جزئیات دنیای جدید دقت می‌کرد. از جمله روزی بین راه فیلادلفیا و نیویورک جوانی را دید که کوله‌باری بر دوش داشت و کنار بزرگراه ایستاده و با شست دست راست خود جهتی را نشان می‌داد. پرویز معنی این عمل را از پسر عموی خود پرسید و او توضیح داد که آن جوان اتواستاپ‌زن است و می‌خواهد سواری مفتی بگیرد. پرویز با خود گفت، خدا نصیب هیچ مسلمانی نکند که مجبور شود در کنار چنان بزرگراه شلوغی از ناشناسی که ممکن است هزار کک در تنبانش باشد طلب سواری مجانی نماید ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!