شناسنامه محصول
آخر هفته آفتابی

آخر هفته آفتابی

نویسنده: آروین آذرگین 
ناشر: نشر نهفت
سال نشر: 1391 (چاپ 1)
قیمت: 4500 تومان
تعداد صفحات: 200 صفحه
شابك: 978-600-91520-8-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 13 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (1.5 امتیاز با رای 4 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'آخر هفته آفتابی':

نویسنده در سال 1386 سفری چهارماهه به کشور آلمان داشته است و این کتاب شرح مشاهدات او از این سفر است. او در مقدمه کتاب آورده: "هدف اصلی من داستان‌سرایی نیست، هرچه در این کتاب خواهم آورد بر اساس واقعیتهاست ... این کتاب نه فقط درباره‌ی گردشگری، فرهنگ، فلسفه یا مذهب بلکه آمیزه‌ای از تمام آن‌هاست. همان‌گونه که زندگی معجونی از چنین چیزهاست."
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"وقتی به فرودگاه مهرآباد رسیدیم، هفت هشت ساعت تا پرواز آلمان وقت باقی‌مانده بود. اگر در این فرصت محدود به مهمان‌سرا می‌رفتیم خواب راحتی نداشتیم. در سالن‌های انتظار و بر روی سنگ‌های سرد محوطه‌ی بیرونی شب را به صبح رساندیم. من و همکارانم بدون مشکل خاصی وارد هواپیما شدیم. پرواز "ایران ایر" چند دقیقه پس از ساعت هشت صبح موتورهایش را آتش کرد و به مقصد فرانکفورت به هوا برخاست.
من سه سال پیش هم برای یک ماموریت دو هفته‌ای به آلمان سفر کرده بودم. خاطره‌ی جنگل‌های سرسبز شمالی و دریاچه‌ی زیبای اطراف شهر "زالتسگیتر" هنوز هم ذهن مرا نوازش می‌داد. آلمان برای من یک کشور دوست‌داشتنی بود. در طی این سال‌ها وقتی به آن‌جا فکر می‌کردم طبیعت زیبایش، نظم و قانون و بوی خوب قهوه در یادم تداعی می‌شد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 سمانه حسين‌پور:  تنها نقطه قوت کتاب اطلاعات خوبیه که در رابطه با اروپا به خواننده داده می شود، نثر متوسطی داره و جذاب نوشته نشده

 غزاله خلفی:  فقط چون درباره‌ی آلمان بود خوندمش. اعتقادات مذهبی نویسنده برام آزاردهنده بود. دقیقا احساس کردم که با یک جمع کارمندی رفتم مسافرت. هر اتفاقی که می‌افتاد سعی می‌کرد نتیجه‌گیری اخلاقی‌ای ازش بکنه و یه پندی از توش دربیاره و به یه جمله‌ی فلسفی یا یه حدیث ربطش بده.
همون جوری که رو جلد کتابم نوشته معجونی از فلسفه و مذهب و خاطرات سفره. با این حال ممکنه مخاطبش قشر بزرگی از مردم ایران باشه چون اکثرا با این مسائل مشکلی ندارن.

 صفورا زواران حسيني:  کتاب رو بعد از خوندن دو سه فصل ابتدایی کنار گذاشتم. نویسنده نگاه مذهبی سنتی گاه متعصبانه‌ای داره که گاهی هم توهین‌آمیزه و این با نگاه من به سفر و تفاوت‌هایی که انسان‌ها در سبک زندگی در سراسر دنیا دارن زاویه زیادی داره.