شناسنامه محصول
محمد پیغمبری که از نو باید شناخت
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

محمد پیغمبری که از نو باید شناخت

نویسنده: کنستان ویرژیل گئورگیو (Constantin Virgil Gheorghiu)
ترجمه: ذبیح‌الله منصوری
ناشر: نگارستان کتاب
سال نشر: 1389 (چاپ 20)
قیمت: 200000 تومان  180000 تومان
تعداد صفحات: 436 صفحه
شابك: 978-964-407-109-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 9 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.4 امتیاز با رای 5 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'محمد پیغمبری که از نو باید شناخت':

فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"محمدبن عبدالله (ص) یک رنجبر بمعنای واقعی بود. در بین مشاهیری که در دوره طفولیت و آغاز جوانی رنج برده‌اند هیچکس را نمیتوان یافت که باندازه پیغمبر اسلام در کودکی و جوانی رنج برده باشد.
من تصور میکنم یکی از علل این که در قرآن بدفعات توصیه شده نسبت به یتیمان و مساکین ترحم نمایند و از آنها دستگیری کنند همین بود که محمد بن عبدالله (ص) دوره کودکی را با یتیمی گذرانده و در آغاز جوانی بسیار بی‌بضاعت بود.
وقتی پیغمبر مسلمین چشم بدنیا گشود پدرش از دار دنیا رحلت کرده بود و با اینکه محمد (ص) از طایفه قریش بشمار می‌آمد و طایفه مزبور در مکه احترام داشتند مادر محمد (ص) مجبور شد که بمدینه نزد خویشاوندان خود برود که شاید بتواند فرزندش را در آنجا و با کمک خویشاوندان بزرگ نماید زیرا بعد از مرگ عبدالله پدر محمد آن طفل یتیم و مادرش، از مال دنیا هیچ نداشتند ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 مهشید مشهدی تقی:  کتاب محمد پیغمبری که از نو باید شناخت کتابی هست که زندگی پیامبر اسلام را مورد بررسی قرار داده و موضوعی که شخص من را جذب مطالعه کرد این بود که نویسنده شخصی غیرمسلمان (مسیحی) بوده و ذکر منابع به خوبی انجام شده و هرجایی که منبع موثقی وجود نداشته، داخل کتاب ذکر شده که اون مطلب روایت می‌باشد. ترجمه کتاب عالی هست مثل خیلی از کتابهای دیگر آقای ذبیح‌اله منصوری. از مطالعه کتاب لذت بردم و مطالعه کتابو به همه پیشنهاد می‌کنم. بنظرم کتابی هست که میشه توسط اون دیدگاه خیلی از افرادی که به هر نحوی نسبت اسلام بدبین شده‌اند را تغییر مثبت داد. نگارش کتاب بسیار ساده و روان بوده و حتی برای نوجوانان بنظرم عالی هست.

 بنفشه بامداد:  با وجود اینکه وضعیت چاپ کتاب بسیار نامناسب است و اشکالات چاپی بیداد می‌کند و با وجود توضیحات ناشر در مورد تحریف متن کتاب توسط مترجم، از مطالعه کتاب بسیار لذت بردم. مثل این است که داستان از زبان یک پدربزرگ نقل می‌شود. داستان زندگی پیامبر از بدو تولد تا رحلت ایشان ذکر شده است اما پاسخ‌گوی بسیاری از ابهامات در مورد زندگی و جنگ‌های ایشان نیست.

 منصوره هدايتي:  کتاب خوب و جالبی بود. ممنون از جیره کتاب. با اینکه اطلاعات مفیدی رو به خواننده منتقل می‌کند اما می‌توانست از حجم توضیحات غیرضروری و تکراری کم کند و به وقایع مهمتری که از قلم افتادند بپردازد ولی در کل کتاب رو دوست داشتم چیزهای زیادی ازش یاد گرفتم