شناسنامه محصول
حکایت‌های مریخ
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

حکایت‌های مریخ

(The Martian Chronicles)
نویسنده: ری برادبری (Ray Bradbury)
ترجمه: مهدی بنواری
ناشر: پریان
سال نشر: 1391 (چاپ 1)
قیمت: 98000 تومان
تعداد صفحات: 348 صفحه
شابك: 978-600-93067-6-3
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 6 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'حکایت‌های مریخ':

کتاب مجموعه چند داستان است که با میان‌پرده‌هایی به هم متصل شده‌اند و تاریخ آینده را بیان می‌کنند. تم مشترک کلیه داستان‌ها سفر انسان به مریخ و تصرف این منظومه شمسی و قابل سکونت کردن آن برای زندگی انسان در آن است.
اولین داستان کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"زمستان اوهایو بود؛ درها همه جفت، پنجره‌ها چفت و شیشه‌ها کور از برف. قندیل‌های یخ لبه‌ی بام‌ها را ریش‌ریش کرده بود. بچه‌ها روی شیب‌ها سر می‌خوردند و زن‌های خانه‌دار در پالتوهای خز، چون خرس‌های بزرگ سیاه در خیابان‌های یخ‌زده، سلانه سلانه به راه خود می‌رفتند.
و بعد ناگهان موج عظیمی از گرما شهر کوچک را درنوردید؛ دریایی پر آشوب از هوای داغ، انگار کسی در تنور عظیمی را باز گذاشته باشد. نبض گرما بین کلبه‌ها و بوته‌ها و بچه‌ها تپید. قندیل‌ها افتادند و خرد شدند و آب شدند. درها را گشودند و پنجره‌ها را بالا زدند. بچه‌ها لباس‌های پشمی‌شان را کندند. زن‌های خانه‌دار از پوست خرس درآمدند. برف نشسته بر زمین محو شد و از زیر آن، چمن کهنه‌ی تابستان پیش ظاهر شد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 محمود اسلاميان:  کتاب در ابتدا ژولیده سر است ولی کم‌کم به لطف قلم نسبتاً خوب نویسنده این پریشانی شانه می‌خورد و معنایشان را می‌فهمیم. گاهی فانتزی می‌چربد و گاهی واقعیت ولی تعادل آن قدر به هم نمی‌خورد که کتاب به ورطه‌ی فانتزی صرف بیفتد و کاملاً فنا شود چون انسان و انسانیت محور داستان است. گرچه برخی از فصلهای کتاب شاهکارند اما چیزی که در آخر داستان مرا اذیت کرد القای حس وطن‌پرستی اغراق شده و بی‌منطق بود.