بخريد و بخوانيد ...
نوجود علی: قهرمان روزگار ما
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

نوجود علی: قهرمان روزگار ما

(I Am Nujood, Age 10 and Divorced)
نویسنده: دلفین مینویی (Delphine Minoui)
ترجمه: عصمت‌السادات اقبالی نمین، عفت‌السادات اقبالی نمین
ناشر: دنیای نو
سال نشر: 1393 (چاپ 1)
قیمت: 8000 تومان
تعداد صفحات: 160 صفحه
شابك: 978-964-172-052-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 20 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'نوجود علی: قهرمان روزگار ما':

نوجود علی دختری یمنی است که در نه سالگی به عقد مردی سی و چند ساله درمی‌آید. اما او در ده‌سالگی از خانه فرار می‌کند و یک‌راست به دادگاه می‌رود و تقاضای طلاق می‌کند. کتاب شرح مبارزه نوجود علی برای بدست آوردن حق طلاق در سیستم قضایی یمن است.
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"2 آوریل 2008

- سرم به دوران افتاده است. هرگز در زندگی چنین جمعیتی ندیده‌ام. در حیاطی منتهی به ساختمان اصلی دادگاه، جمعیتی به هر سویی در حرکتند: مردانی که کت و شلوار و کراوات دارند با انبوهی از پرونده‌های رنگ و رو رفته در زیر بغلشان. برخی‌ها هم لباس‌های زانا (Zanna) یا تونیک بلند سنتی بر تن دارند که در دهکده‌های شمال یمن مرسوم است. و همچنین زنانی که داد و بیداد و گریه می‌کنند و چیزهایی می‌گویند که نامفهوم و غیرقابل تشخیص است.
خیلی سعی می‌کنم از حرکت لبانشان بفهمم که چه می‌خواهند بگویند. ولی نقابی که چهره‌شان را پوشانیده و با پیراهن بلند مشکی‌شان هماهنگی دارد، مانع از دیدن چهره‌شان است، مگر فقط چشمان درشت گردشان که، گویی نارنجکی آماده‌ی انفجار است. آن‌ها به نظر خیلی خشمگین می‌آیند. گویی که طوفانی خانه‌هایشان را ویران کرده است. گوش‌هایم را برای درک حرف‌ها و مسائل آن‌ها تیز می‌کنم ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 بنفشه بامداد:  داستان خلاصه‌ای از زندگی سرشار از رنج و درد یک خانواده‌ی پرجمعیت در یمن است که علاوه بر نوجود که محور اصلی داستان است بیچارگی و مصیبت‌های سایر اعضای خانواده را به طور مختصر به تصویر می‌کشد. با وجود اینکه در ترجمه‌ی کتاب سهل‌انگاری شده است اما خواندن کتاب برای من دشوار نبود. اشتباه‌های تایپی هم که بخش جدانشدنی از برخی از کتاب‌ها است نیز در این کتاب به چشم می‌خورد. اما با تمام این موارد، از کتاب خوشم آمد و فکر من را خیلی مشغول کرد. خیلی از جمله‌های ساده‌ی کتاب باعث می‌شد کتاب را ببندم و در مورد آن فکر کنم و البته به هیچ نتیجه‌ای نرسم. چرا اشرف مخلوقات به قدری باید پست باشد که خوشی‌های ساده‌ی یک کودک ۱۰ ساله را که در یک عروسک و کیک شکلاتی خلاصه می‌شود با بیرحمی از او بگیرد و زندگی او را تباه کند و ...

 سيده فاطمه شاددل:  داستان کتاب تاثیرگذار و تلخ است. اما کتاب پر از غلطهای تایپی، املایی و نگارشی است و همین خواندن کتاب را آزاردهنده می‌کند.
اگر واقعی بودن داستان و علاقه به دانستن پایان ماجرای نوجود نبود، امکان نداشت تمامش کنم.
مترجم کتاب انگار اطلاعات عمومی بسیار کمی داشته است و نمی‌دانسته نوجود به پدربزرگش جد می‌گوید، نه جاد یا جید!!!
متاسفم این کتاب رو سفارش دادم.