بخريد و بخوانيد ...
جراح دیوانه
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

جراح دیوانه

(The dismissal: The Last Days of Ferdinand Sauerbruch)
نویسنده: یورگن توروالد (Jürgen Thorwald)
ترجمه: ذبیح‌الله منصوری
ناشر: نگاه
سال نشر: 1402 (چاپ 2)
قیمت: 450000 تومان
تعداد صفحات: 334 صفحه
شابك: 978-622-267-266-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 3 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'جراح دیوانه':

ماجراهای زائر بروخ، جراح دیوانه آلمانی که به فراموشی و جنون مبتلا شد ابتدا بصورت پاورقی در مجله دانستنیها منتشر شد و سال‌ها خوانندگان این مجله را با ماجراهای شگفت‌انگیز و فاجعه‌آمیز این دانشمند سالخورده به خود مشغول کرد. این کتاب مجموعه همان پاورقی‌هاست که بصورت یکجا و کامل منتشر شده است و همچنان پس از سالها مورد توجه خوانندگان قرار می‌گیرد.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"در کشور آلمان، از قدیم، کسی که عهده‌دار امور مالی یک دانشکده پزشکی و جراحی بود باسم مشاور دانشکده خوانده می‌شد و بعد از جنگ جهانی دوم که آلمان بدو کشور آلمان شرقی و آلمان غربی تقسیم شد، شغل مشاور دانشکده پزشکی و جراحی در آلمان شرقی از بین نرفت.
با این که دیگر در آلمان شرقی دانشگاه‌ها مثل گذشته استقلال نداشتند و همه تحت نظر حکومت آلمان شرقی بودند، در هر دانشکده پزشکی و جراحی یک (مشاور)، امور مالی دانشکده را اداره میکرد.
در روز پانزدهم ماه مه سال 1948 (میلادی) یک مشاور دانشکده پزشکی و جراحی باسم (هال) وارد اطاق سرپرست بهداشت، در برلن شرقی شد.
در آن تاریخ هنوز حکومت آلمان شرقی بطور رسمی بوجود نیامده بود و شهر برلین تحت اشغال چهار دولت شوروی و امریکا و انگلستان و فرانسه، اساسنامه اداری مخصوص داشت معهذا برلن شرقی که امروز پایتخت آلمان شرقی می‌باشد بطور غیررسمی پایتخت آلمان شرقی بشمار میآمد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 نويد بهادر:  متاسفانه کتاب خیلی پایین‌تر از انتظارات من بود. با وجود موضوع نسبتا جالب، نثر و ترجمه ضعیفی داشت که با پرگوییهای بی‌مورد مترجم کتاب را کسل‌کننده کرده بود.