بخريد و بخوانيد ...
جنگ جهانی ز (تاریخ شفاهی جنگ زامبی‌ها)
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

جنگ جهانی ز (تاریخ شفاهی جنگ زامبی‌ها)

(World War Z)
نویسنده: مکس بروکس (Max Brooks)
ترجمه: حسین شهرابی
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1402 (چاپ 1)
قیمت: 460000 تومان
تعداد صفحات: 432 صفحه
شابك: 978-600-182-121-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 10 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.5 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'جنگ جهانی ز (تاریخ شفاهی جنگ زامبی‌ها)':

ده سال است که بشر بر زامبی‌ها پیروز شده و سرانجام توانسته صلح را به دنیا برگرداند. نماینده‌ی سازمان ملل مشغول تهیه‌ی گزارشی است از علت شیوع بیماری زامبی‌ها، چرایی شکست دولت‌های دنیا از آن، و در نهایت چگونگی پیروزی انسان. در این سفر ابتدا به چین می‌رود (که "بیمار صفر" در آن پیدا شد) و بعد هم کم‌کم به همه‌ی دنیا؛ از کره‌ی شمالی گرفته که مردمانش غیب شده‌اند تا روسیه که اکنون به "امپراتوری مقدس روسیه" مبدل شده، از کوبا که به ابرقدرتی سرمایه‌دار تبدیل شده تا امریکا که به سوسیالیسم روی آورده. در این کتاب داستان مادرانی را خواهید خواند که فرزندانشان را از ترس زامبی‌ها می‌کشند و نیز داستان فضانوردانی که از مدار زمین حمله‌ی زامبی‌ها را زیر نظر دارند. کتاب جنگ جهانی ز صرفا داستانی هیجان‌انگیز و تلخ نیست؛ نقدی است بر حکومت‌های سراسر جهان و واکنش انسان‌ها در برابر فاجعه‌ای که نه نژاد می‌شناسد و نه تاریخ و ملیت و ایدئولوژی. همه در برابر زامبی‌ها برابرند! (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"این واقعه نام‌ها بسیاری دارد: "دوران بحران"، "سال‌های سیاه"، "طاعون متحرک" و نیز نام‌هایی تازه‌تر و "جوان‌پسند"تر مانند "جنگ جهانی ز" یا "جنگ اول ز". شخصا از این لقب آخری متنفرم، زیرا متضمن ناگزیری "جنگ دوم ز" است. از نظر من، نامش همیشه "جنگ زامبی‌ها" بوده. هرچند بسیاری ممکن است به میزان دقت علمی واژه‌ی انتخابی‌ام اعتراض کنند، دشوار بتوانند عبارت جهان‌شمول و همه‌گیر دیگری برای آن موجوداتی بیابند که چیزی نمانده بود ما را به ورطه‌ی نابودی بکشانند. زامبی واژه‌ای از سر درماندگی است و قدرتی بی‌رقیب در تداعی خاطرات و عواطف بسیار دارد؛ موضوع این کتاب همین خاطرات و همین عواطف است.
این سند ثبت بزرگ‌ترین معارضه در تاریخ بشر، تدوینش را به تعارضی بسیار کوچک‌تر و بسیار شخصی‌تر میان من و رئیس کمسیون گزارش مابعد جنگ سازمان ملل متحد مدیون است. کار اولیه‌ی من برای کمیسیون را نمی‌شد چیزی خواند مگر عرق‌ریزانی از سر عشق. مستمری سفرم، مجوزهای امنیتی‌ام، گروه مترجمانم (چه انسانی و چه الکترونیکی)، همین‌طور هم تبلت تبدیل گفتار به نوشتار کوچک اما ذی‌قیمتم (بزرگ‌ترین هدیه‌ی جهان به تایپییست‌های کندی مثل من)، همه می‌توانستند به میزان ایثار و ارزشی که برای کارم قایل شدم شهادت بدهند ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 بنفشه بامداد:  جنگ جهانی ز از آن کتاب‌هایی است که با سلیقه من سازگاری ندارد. در ۴۲۴ صفحه به طور یکنواخت و کسل‌کننده با افراد مختلف که دوران حمله زامبی‌ها را تجربه کرده بودند مصاحبه شده است. فقط ۱۰۰ صفحه اول آن برای من جذاب بود. ترجمه کتاب مانند سایر ترجمه‌های آقای حسین شهرابی عالی است. اما متوجه نشدم چرا بعضی از کلمات مانند نریشن، فکت و سلبریتی ترجمه نشده است. همچنین کلمه‌های «حتی» و «خنثی» بدون استثناء به صورت «حتا» و «خنثا» تایپ شده است. بر خلاف سایر ترجمه‌های آقای حسین شهرابی که قبلا مطالعه کرده بودم، کلمات و اصطلاحات به صورت پاورقی توضیح داده نشده بود، مانند «چگین»، «صیصیت» و ...