بخريد و بخوانيد ...
آنچه با پول نمی‌توان خرید: مرزهای اخلاقی بازار
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

آنچه با پول نمی‌توان خرید: مرزهای اخلاقی بازار

(What Money Can't Buy: The Moral Limits of Markets)
نویسنده: مایکل سندل (Michael J. Sandel)
ترجمه: حسن افشار
ناشر: مرکز
سال نشر: 1397 (چاپ 9)
قیمت: 37500 تومان
تعداد صفحات: 205 صفحه
شابك: 978-964-213-230-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 12 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'آنچه با پول نمی‌توان خرید: مرزهای اخلاقی بازار':

نویسنده در این کتاب با ارایه مثال‌هایی ملموس و با نثری ساده و شوخ‌طبع که به روانی به فارسی ترجمه شده مشکلات نظام بازارمحور لیبرالی را تشریح می‌کند. او معتقد به نظریه عدالت و جدایی سپهرهای عمومی‌ بازار، اخلاق و مذهب از یکدیگر است.
… سندل در کتاب با مثال‌های زیادی تلاش می‌کند ثابت کند که بازار فقط سازو‌کار نیست و ارزش‌هایی هم دارد و این تصور که بازار به چیزهایی که مبادله می‌کند دست نمی‌زند و آلوده‌شان نمی‌کند روز به روز ناموجه‌تر می‌شود. (برگرفته از وب سایت مدرسه اقتصاد)
فصل اول کتاب با عنوان "نوبت‌شکنی" با این جملات آغاز می‌شود:
هیچ‌کس دوست ندارد توی صف بایستد. گاهی نوبت جلوتر را می‌خرند. می‌دانیم که در رستوران‌های از ما بهتران انعام خوبی به گارسون می‌دادند تا کمتر منتظر خالی شدن میز بمانند. این انعام در واقع رشوه‌ای است که دزدانه به او می‌دهند. جلو در ننوشته‌اند هر کس بخواهد می‌تواند یواشکی یک اسکناس پنجاه دلاری کف دست گارسون بگذارد تا معطل نشود. اما به تازگی خرید و فروش اجازه‌ی نوبت‌شکنی علنی شده و رواج پیدا کرده.

مسیر تندرو
این روزها صف‌های طولانی در فرودگاه‌ها برای بازرسی همه را کلافه کرده. ولی همه لازم نیست در این صف‌های پیچ‌درپیچ بایستند. کسانی که بلیت فرست‌کلس یا بیزنس‌کلس خریده‌اند می‌توانند از مسیرهای مخصوصی به جلو صف بازرسی بروند. "بریتیش ایرویز" اسمش را گذاشته مسیر تندرو (Fast Track) این سرویس به مسافرانی که پول بیشتری می‌دهند اجازه می‌دهد به جلوی صف بازدید گذرنامه‌ها بروند ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا و اینجا بیابید.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!